به گزارش ایرنا، امروز بسیجیانی خاکی پوش ایستاده صف به صف با اقتدار و پرهیبت آمده بودند و نه خستگی می شناختند و نه گرمای سوزان هوا را آزار دهنده می شمردند.
در سیزدهمین روز از شهریورماه هر کوی و برزن از ایلام شاهد نمایش هیمنه و شکوه فرزندان بی ادعا اما شیردل این سرزمین بود که آمده بودند تا عظمت و شوکت این دیار را به رخ دشمنان بکشند.
همزمان با دیگر نقاط کشور رزمایش بزرگ اقتدار عاشورایی سپاهیان محمدرسوالله (ص) 2 در استان ایلام نیز با حضور 20 گردان از بین المقدس، امام علی (ع)، امام حسین(ع)، الزهرا(س) و کوثر برگزار شد که سهم شهرستان ایلام چهار گردان است.
هر گاه اسمی از مانور و رزمایش به میان می آید ناگاه ذهن به سمت ادوات جنگی و رزم کشیده می شود در حالیکه این رزمایش را سلاح های توفنده ای چون بیرق های عاشورایی و پرچم مقدس ایران اسلامی مزین کرده بودند.
این رزمایش از سه مرحله تشکیل شده که یک بخش آن تجمع بزرگ بسیجان اعضای گردان در مراکز شهرستان ها بود که در ایلام این تجمع در خیابان آیت الله حیدری و جنب بازار بزرگ ایلام برگزار شد و سپس اعضای گردان ها به سوی کمپ های محل استقرار شبانه واقع در بوستان جنگلی چغاسبز حرکت کردند و در این کمپ ها به مدت 24 ساعت به تمرین رزم شبانه و اموزش های دفاعی و تاکتیکی می پردازند.
بخش دوم نیز اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم برای کمک به ساکنان مناطق روستایی و حاشیه شهرها است و بسیجیان جهادگر به ارائه خدمات اموزش های مهارتی، فرهنگی، درمانی، محرومیت زدایی و ... به مدت سه شبانه روز می پردازند.
قسمت سوم این رزمایش نیز در یکی از روزهای هفته دفاع مقدس و با حضور 20 هزار نفر از بسیجیان، پیشکسوتان و رزمندگان دروان جنگ تحمیلی برگزار می شود.

** بسیج تامین کننده امنیت جامعه است
جانشین فرمانده سپاه حضرت امیرالمومنین (ع) استان ایلام در این همایش گفت: علت انتخاب مناطق روباز و عمومی برای برگزاری مانور ایجاد حس امنیت بیشتر در بین مردم و افکار عمومی است.
سرهنگ جمال شاکرمی افزود: بسیج چون از بدنه مردم است عامل تحکیم اتحاد، همبستگی، وحدت و یکپارچگی مردم و پلی ارتباطی بین جامعه و مسئولان است.
وی اظهار داشت: چون بسیج و تفکر بسیجی از همان ابتدای شکل گیری برگرفته از آرمان عاشورا است، بنابراین امروز بسیجیان به جای اسلحه و سلاح های سرد پرچم سرخ شهادت که تداعی گر قیام سید الشهدا (ع) است را با افتخار به دست گرفته اند.
شاکرمی تاکید کرد: احتزاز این پرچم این سخن را به دشمنان القا می کند که جوانان و مردم این سرزمین از شهادت و دفاع از مرز و بوم خود هیچ هراسی و واهمه ای ندارند و ادامه دهنده مسیر خونین کربلا هستند.

** امروز فرهنگ ناب بسیج در همه دنیا طنین انداز شده است
جانشین اسبق سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام و یکی از فرماندهان و کهنه سربازان استان ایلام در زمان جنگ تحمیلی نیز گفت: ایران اسلامی در زمان جنگ با تکیه به نیروی بسیج و با حفظ انسجام ملی و استقامت در برابر زورگویان شرق و غرب دشمنان را مقهور خود ساخت و در برابر آنها به پیروزی رسید.
سرهنگ محمدتقی قاسمی افزود: امروز نیز کشور به جای جنگ سرد رو در رو به جنگ اقتصادی، فرهنگی و روانی بر علیه ایران اسلامی پرداخته و باید در این برهه از زمان بسیجیان که چشم و گوش این سرزمین هستند تمام تحولات و تحرکات دشمنان را رصد و پیگیری کنند.
وی یادآور شد: باید روحیه جهادی بسیجیان، مردم و مسئولان و مدیران تقویت شود و کارگزاران انقلاب هیچگاه از ظرفیت بسیج غافل نشوند و به این نیروی عظیم انسانی پشت نکنند چرا که بدون شک غفلت از قدرت بسیجیان به ضرر انقلاب و نظام خواهد بود.
قاسمی اظهار داشت: بسیج در همه صحنه ها و حوزه ها حضور دارد و منشاء خدمات ارزشمندی در زمینه های فرهنگی، محرومیت زدایی، اقتصاد، امنیت و دفاع بوده و هست.
وی گفت: اکنون نیز تفکر و فرهنگ بسیج به عنوان یک الگوی ناب و حماسه ساز مقتدر در همه نقاط جهان در بین آزادی خواهان جهان اشاعه یافته است.

** اعضای گردان های حاضر در این رزمایش به دو گروه تقسیم شدند و یک گروه متشکل از بسیجیان جهادگر راهی مناطق محروم روستایی و حاشیه شهرها شدند و اعضای گردان ها نیز به محل استقرار کمپ رزم وآموزش واقع در پارک بلوط بوستان جنگلی چغاسبز به مدت یک شبانه روز اعزام شدند.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.