امیر مهردادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای تحصیل دانش آموزان عشایر این استان در مهرماه امسال 73 مدرسه سیار و 116مدرسه ثابت پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: از این تعداد 25 مدرسه در چادر، 57 مدرسه در کانکس و 107مدرسه نیز در ساختمان فعالیت داشته و به دانش آموزان ارایه خدمت می کنند.
وی مجموع این مدارس را 189 فضا عنوان کرد و گفت: از این تعداد 182 مدرسه در مقطع ابتدایی و هفت مدرسه نیز در مقطع متوسطه اول است.
مهردادی جمعیت دانش آموزان عشایر این استان برای مهرماه امسال را 2 هزار و 488 نفر عنوان کرد و گفت: از این شمار یک هزار 289 نفر پسر و یک هزار و 199 نفر نیز دختر هستند.
وی با بیان اینکه بیشترین جمعیت دانش آموزان عشایر در مهران وجود دارد گفت: برنامه های امسال برای ارتقا وضعیت آموزشی در مدارس مناطق عشایری استان هوشمندسازی تعدادی از مدارس، تجهیز مدارس سیار به لپ تاپ و سایر نرم افزارهای آموزشی، تجهیز کتابخانه های مدارس سیار و غیره است.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش ایلام گفت: مهمترین اولویت این سازمان در سال تحصیلی جدید جذب تمامی کودکان لازم التعلیم برای افزایش پوشش تحصیلی و جلوگیری از بازماندگی دانش آموزان عشایر در راستای عدالت آموزشی خواهد بود.
93هزار و 533دانش آموز در استان ایلام مهرماه سال تحصیلی جدید را آغاز می کنند.
7171/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.