جلال میرزایی روز پنج شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: موضع تخاصم جویانه آمریکا نقطه اشتراک مناسبی برای ایجاد ائتلاف این ایران ، روسیه و ترکیه محسوب می شود به خصوص اینکه این سه کشور همسایه از خیلی جهت های دیگر نیز رویکرد و سیاست های یکسانی دارند.
وی خاطرنشان کرد: در واقع می توان بر اساس ظرفیت های هر کشور برنامه ریزی صورت بگیرد تا تهدید و فشار ایالات متحده تعدیل شده و خنثی شود.
عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه و همچنین رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه قرار است 16شهریورماه به ایران سفر کنند همچنین گفت: نشست تهران با حضور سران سه کشور همسایه فرصت مناسبی برای پرداختن به سوریه پسابحران و همچنین تهدید و تخاصم جویی آمریکا است.
وی تصریح کرد: امروزه آمریکایی ها با کشورهای یاد شده در تخاصم هستند و تهدیدهای جدی را در اقتصاد این کشورها ایجاد کرده اند.
عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به نظر می رسد سران سه کشور باید در نشست تهران به مسئله یاد شده نیز بپردازند، خاطرنشان کرد: در واقع می توان بر اساس ظرفیت های هر کشور برنامه ریزی صورت بگیرد تا تهدید و فشار ایالات متحده تعدیل شده و خنثی شود.
نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول در مجلس شورای اسلامی اقدام مشترک و موفق ایران ، روسیه و ترکیه را مبین ظرفیت و اعتمادد به نفس این کشورها در مواجهه باامریکا ذکر و یاد اوری کرد: ابتکار عمل انجام گرفته برای کنترل بجران در سوریه موجب تغییر نگاه و رفتار جهانی به ایران و روسیه از یکسو و امریکا در طرف مقابل مسئله سوریه شد .
میرزایی گفت: در حالی که خیلی از کارشناسان بین المللی شرایط سوریه پس از ورود داعش به این کشور را غبر قابل کنترل می دانستند ائتلاف ایران، روسیه و ترکیه توانست شرایط را متعادل کند.
وی با بیان اینکه تمرکز روی نقاط اشتراک و دوری از اختلاف ها موجب شد بحران سوریه توسط ائتلاف ایران، روسیه و ترکیه برطرف شود، ادامه داد: اکنون نیز نیاز است که کشورهای مذکور به سمت افزایش مذاکره حرکت کنند تا مسائل دیگر در سوریه مانند تعیین تکلیف مناطق آتش بس، بازسازی شهرها، پاکسازی مناطق تصرف شده، کنترل گروه های تروریستی و معاند و غیره برطرف شود.
6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.