به گزارش ایرنا، محمود حجتی روز سه شنبه در حاشیه آیین رونمایی از 29 رقم جدید زراعی و باغی در موسسه تحقیقات ،اصلاح و تهیه نهال و بذر کشور مستقر در کرج در گفت وگو با خبرنگاران افزود: تولید و شناسایی رقم های جدید زراعی و باغی حاصل تلاش و فعالیت های چند ساله محققان ما است که برای تولیدبرخی از این ارقام شاهد هستیم که 13 سال محققان بر روی آنها کار کرده و نتایج قطعی آنها را امروز می بینیم.
وی اضافه کرد: ارقام جدید تاثیر زیادی در رشد، افزایش تولید ، مقاومت به خشکی، مقاوم به تنش های آبی، مقاوم به شوری و تنش های آبی داشته و هر کدام منطبق بر عرصه های علمی صفات بارز خود را دارند.
حجتی گفت: ظرفیت های بی شماری در دل طبیعت وجود دارد که ما بخشی از این ظرفیت ها را شناخته ایم و بخش های زیادی وجود دارند که هنوز از آنها آگاهی نداریم .
وی با بیان اینکه این ظرفیت ها پایانی ندارند، خاطر نشان کرد: تلاش محققان بر این است که هر چه بیشتر بر این ظرفیت ها با هدف توسعه تولید و افزایش محصولات در بخش زراعی و باغی آشنایی یابند.
وزیر جهاد کشاورزی افزود: همانگونه که آشنایی ما به ظرفیت های طبیعت روز به روز در حال افزایش است به همان میزان تولیدات ما در عرصه های مختلف زراعی و باغی افزایش خواهد یافت.
حجتی افزود: همچنین با افزایش این آگاهی می توان در مواجه با مقاومت هایی که در تنش های محیطی شاهد هستیم راهکارهایی اساسی و عملی اندیشیده شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت های استان البرز در بخش تحقیقات کشاورزی گفت: با توجه به اینکه بخش عمده ای از موسسات تحقیقاتی در این استان مستقر هستند البرز نقش اول را در این زمینه خواهد داشت.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.