دکترعلی اصغر شریفی روز شنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: دامپزشکی البرز با تجهیز 28 جایگاه عرضه و ذبح بهداشتی دام در روز عید سعید قربان آمادگی کامل دارد تا نظارت های بهداشتی و شرعی لازم بر سلامت و ذبح بهداشتی دام های قربانی اعمال کند.
وی اظهار داشت: درسال جاری نیز همچون سال های گذشته با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری ها و فرمانداری ها این جایگاه ها راه اندازی می شود.
شریفی گفت: دراین جایگاه ها 65 دامپزشک و بازرس بهداشتی به همراه 28 نفر از ناظرین شرعی برای نظارت بر روند ذبح بهداشتی دام قبل و بعد از کشتار حضور خواهند داشت.
وی ادامه داد: در طول سال تعدادی مرکز رسمی عرضه بهداشتی دام دراین استان دایر است، اما به دلیل افزایش تقاضا در آستانه عید سعید قربان، جایگاه ها و مراکز جدید موقت در سراسر استان دایر می شود.
شریفی به مردم نیز توصیه کرد برای پیشگیری از بروز بیماری های مشترک بخصوص تب کریمه، بروسلوز، کیست هیداتید و ... حتی الامکان دام قربانی خود را از این مراکز تهیه و در همان محل تحت نظارت بازرسان اقدام به ذبح دام نمایند.
این مسئول اضافه کرد: همچنین 10 اکیپ سیار بازرسی بهداشتی در سطح استان نیز فعال هستند و مردم
می توانند در صورتی که دام خود را در منزل قربانی می کنند با شماره پاسخگویی رایگان 1512 تماس حاصل نموده تا اکیپ های سیار بلافاصله در محل حضور یافته و اقدام به معاینه دام قربانی کنند.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.