به گزارش ایرنا، رئیس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش البرز در این آیین که روز چهارشنبه با حضور اولیای دانش آموزان در نمازخانه اداره کل برگزارشد، هدف از برگزاری این مسابقات را شناسایی و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان ذکر کرد.
عباس زمانیان افزود: اجرای این مسابقات بستر انگیزشی و تقویت روحیه مهارتی با توجه به علاقمندی دانش آموزان را در رشته های مختلف به همراه دارد.
وی تصریح کرد: در مرحله کشوری برای دانش آموزان کارگاه های آموزشی - مهارتی توسط اساتید مجرب فعال در حوزه فرهنگی و هنری تشکیل می شود.
وی اضافه کرد: در این مسابقات دانش آموزان با رقابت سالم ، فعالیت گروهی و تجربه زندگی در خارج از فضای خانواده نیز آشنایی پیدا می کنند.
وی از هنرهای آوایی،نمایشی وفیلم کوتاه، هنرهای دستی و تجسمی، ادبی و پژوهشی، رسانه، فضای مجازی و کتابخوانی به عنوان رشته های اصلی مسابقات فرهنگی هنری یاد کرد.
وی حضور دانش آموزان با لباس فرم مدرسه ،رعایت نکات قوانین و ضوابط و همدلی را در محل برگزاری مسابقات کشوری همانند مرحله استانی سی و ششمین دوره مسابقات ضروری دانستند.
کارشناس مسئول فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش البرز نیز در این آیین گفت: در مسابقات فرهنگی هنری استان 300 هزار دانش آموز در مرحله آموزشگاهی شرکت کردند.
مهدی بشری اظهارداشت:فرآیند این جشنواره از اواخر مهرماه سال تحصیلی 97-96 در مدارس البرز با هدف شکوفایی استعداد دانش آموزان در بخش های فرهنگی ،هنری و آشنایی با هنر اسلامی آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ادامه داشت.
وی با اشاره به برگزاری این جشنواره در 4 مرحله آموزشگاهی ، منطقه ای ، استانی و کشوری یادآورشد: در مرحله منطقه ای 80 هزار دانش آموز برتر شناخته شدند.
وی خاطرنشان شد: پس از ارزیابی آثار توسط 50 داور البرزی ،3 هزار نفر در رشته های مختلف به مسابقات استانی سی و ششمین جشنواره فرهنگی - هنری راه پیدا کردند.
وی ادامه داد: سی و ششمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزی در بخش داستان نویسی، شعر، مسابقه کتابخوانی، سرود همگانی، هنرهای تجسمی، تکنوازی،صنایع دستی،رسانه و فضای مجازی،سرود،مقاله پژوهشی،فیلم کوتاه، نقالی، نقدادبی، نمایش صحنه ای، عروسکی و نمایشنامه خوانی برگزار شد.
بشری بیان داشت: مرحله کشوری سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی - هنری دانش آموزان پسر و دختر از 18 تا 29 مردادماه در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار می شود که در دو مرحله دانش آموزان البرز طبق قوانین و ضوابط اردویی به مسابقات کشوری اعزام می شوند.
وی تاکید کرد: در سال گذشته 47 دانش آموز از البرز در مرحله کشوری موفق به کسب رتبه اول تا سوم شدند.
استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد.
2819/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.