به گزارش ایرنا، ابوالقاسم پالیزگیر روز سه شنبه درنشست کمیسیون ساماندهی اتباع و مهاجران خارجی شهرستان ساوجبلاغ افزود: بیشتراتباع خارجی در این شهرستان تبعه کشورافغانستان تشکیل هستندکه برخی به‌صورت مجاز و گروهی نیز از طریق غیرقانونی وارد ایران شده اند.
وی گفت: برای ارتقای امنیت اجتماعی ، اتباع خارجی غیر مجاز جمع آوری و به کشورشان بازگردانده خواهند شد.
فرماندار ساوجبلاغ افزود: طبق آمار رسمی اداره اتباع خارجی ساوجبلاغ 35 هزار نفر دراین شهرستان حضور دارند لیکن آمار مراجعه کنندگان به شبکه بهداشت و درمان این شهرستان فراتر از 48 هزار را نشان می دهد .
وی گفت: با اینکه اتباع خارجی مجاز از خدمات مختلف بهداشتی درمانی و تحصیل استفاده می کنند لیکن اتباع غیر مجاز مشکلاتی به وجود می آورند.
پالیز گیر بیان داشت: برابر آمار شبکه بهداشت و درمان ساوجبلاغ حدود 570 مادر خارجی باردار از خدمات بهداشتی و مراقبتی در این شهرستان بهره مند هستند.
وی گفت: 181 نفر از اتباع خارجی مجاز در ساوجبلاغ تحت پوشش بهزیستی هستند که 55 زن و 126 مرد
هستند.
مدیرکل اتباع استانداری البرز دراین نشست اظهار داشت: پوشش لازم برای رصد فعالیت‌ها و تحرکات اتباع، مباحث و موضوعات مختلف از قبیل نحوه اقامت، اشتغال، ازدواج، بیمه، آموزش، بهداشت و درمان، ترکیب جمعیتی همگی از موارد مهمی هستند که داشتن اطلاعات و آمار جامع می‌تواند در مدیریت مسائل مربوط به اتباع کمک شایانی کند.
قاسم جهانبخش گفت: از کلیه اعضای کمیسیون و دستگاه‌های مرتبط می‌خواهیم با مدنظر قرار دادن ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ناشی از حضور اتباع، همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.
7411/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.