به گزارش ایرنا، حمزه قزلباش روز پنج شنبه در جمع خبرنگاران به ارائه گزارشی از تاریخچه برگزاری این جشن‌ها پرداخت و افزود: جشن‌های زیر سایه خورشید از سال 1386با حضور کاروان خادمان حرم مطهر رضوی در 5 استان کشور آغاز شد وهم‌اکنون یازدهمین دوره آن در31 استان کشور و 34 کشور جهان برگزار می‌‌شود.
وی با اشاره به طیف گستره مخاطبان این برنامه فرهنگی‌ـ معنوی از اهداء بیش ازیک هزار بسته متبرک فرهنگی و تبلیغی برای توزیع در میان مخاطبان جشن‌های زیرسایه خورشید خبر داد و گفت: در انتخاب و اجرای برنامه‌ها به شاخصه‌هایی نظیر سیاست‌های جشن‌های دهه میلاد حضرت رضا(ع) در آستان قدس رضوی، مفاد منشورهفت‌گانه رهبر معظم انقلاب، رهنمودها و تأکیدات تولیت آستان قدس رضوی به‌ویژه در زمینه توجه به مناطق محروم و مستضعف توجه جدی شده است.
قزلباش، اهم اهداف برگزاری این جشن‌ها را ترویج معارف رضوی، معطر و مزین کردن فضای عمومی جامعه در ایران و سایر کشورهای جهان با نام و یاد حضرت رضا(ع) و نیز فرهنگ، سنت و سیره آن امام رئوف عنوان کرد.
وی همچنین به دیگر اهداف زیرمجموعه این طرح بین‌المللی اشاره کرد و افزود: ترویج و تبلیغ سبک زندگی اسلامی بر اساس معارف و فرهنگ ناب اهل‌ بیت عصمت و طهارت(ع) به ویژه معارف، فرهنگ، سنت و سیره امام رضا(ع)، ترویج و بهره‌مندی از سنت حسنه زیارت از راه دور، تقویت و استمرار ارتباط معنوی با امام معصوم(ع)، تقویت جریان‌های جوان مردمی، مؤثرو معتقد از جمله اهداف برگزاری این برنامه هاست.
قزلباش، ترویج نشاط دینی و ایجاد شادمانی با برگزاری مراسم فرهنگی- تبلیغی (در چارچوب شئون اسلامی)، تقویت اتحاد و وحدت اقوام، سلایق، گروه‌ها و تشکل‌های مختلف در پرتوی شعاع معنویت و نورانیت شخصیت وجود نورانی حضرت رضا(ع) و… را از دیگر اهداف برنامه‌ریزی و برپایی این سلسله جشن‌ها عنوان کرد.
یازدهمین دوره جشن‌های مردمی و بین‌المللی «زیر سایه خورشید» همزمان با ایام دهه کرامت، از 24 تیرماه الی 3 مردادماه در 31 استان کشور و 1500 نقطه‌ی جهان برگزار می‌شود.
6156/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.