به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع دانش آموختگان دانشگاه امام حسین (ع)، اظهار داشت: تذکر برای دوری از کم کاری یکی از آنان است، زیرا امروز روز کار است و در حوزه اقتصادی کشور جایگزینی نیروهای کارآمد و جهادی را نیاز داریم و همچنین کسانی که به دور از تجمل گرایی و به دور از سفر خارجی و به دور از جمع کردن اموال به دنبال کار برای مردم باشند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه به فعالیت جوانانمان در میدان پارس جنوبی گفت: اگر بخواهیم کشور را نجات دهیم چاره ای به جز استفاده از مدیران و جوانان جهادی نداریم و رهبر فرمودند که مسئولین از تنبلی دوری کنند.
وی افزود: هدف دشمن از بین بردن عقبه نظام جمهوری اسلامی، حرکت مردم و سست کردن آنان است. آنها تلاش می کنند تا باورهای دینی مردم را با حرکت های مختلف بگیرند، بی تفاوتی دینی را اشاعه دهند، بی بند و باری را رشد دهند و تشویق به زندگی مجردی رااشاعه داده و فساد مالی و اداری را نیز افزایش دهند به طوریکه به عنوان یک سیاست این اهداف را دنبال می کنند تا آن عقبه تضعیف شود.
حسینی همدانی با بیان اینکه این مشکل از سالیان خیلی قبل وجود داشته، اظهارداشت: استعمار وقتی فهمید آنچیزی که می تواند جلوی او را بگیرد دبن است و برای نرسیدن به اهداف خبیثش مقابلش می ایستد، مبارزه با اهداف دینی را شروع کرد.
وی یکی از مهمترین فعالیت های دشمنان را دستور کشف حجاب عنوان کرد و گفت: رضاخان اول دختران و همسرش را کشف حجاب کرد که در پی آن مردم قیام کردند به خصوص در مسجد گوهرشاد 21تیرماه سال 1314 یک حرکت بزرگ آغاز شد و دستور حمله و گلوله زدن به مردم را دادند و بین 2 تا 5 هزار نفر در آن روز کشته شدند.
وی گفت: یکی از غربی ها می گوید هر نفری که حجاب را کنار می گذارد امید ما برای رسیدن به خواسته هایمان 10 برابر می شود و در همین مسیر هم حرکت می کنند.
حسینی همدانی با بیان اینکه 20 تیرماه روز جهانی جمعیت است، گفت که شاید کنترل جمعیت یک عنوان بشردوستانه و خیرخواهانه است، اما نقش شوم استعمار برای حفظ قدرتشان در کشورها است زیرا اخلاق و خانواده خود را از دست داده اند و نسل آن ها در حال پیر شدن است و کشورهای اسلامی سهم بیشتری از جمعیت جهان را دارند و در معادلات جهانی تعیین کننده هستند که سعی می کنند به عنوان یکی از ارکان استراتژیک جلوی افزایش جمعیت اسلامی را بگیرند.
وی با تاکید بر اینکه چرا سیاست های ابلاغی رهبر به خوبی انجام نمی شود، افزود: غربی ها مرتب از کنترل جمعیت می گویند، ولی خودشان خانواده هایشان را تشویق به افزایش جمعیت می کنند، در مقابل به کشورهای اسلامی می گویند که خانم هایی که 30 سال به بالا دارند اگر باردار شوند بچه مشکل دار خواهد بود.
امام جمعه کرج خاطرنشان کرد: بحث کنترل جمعیت در آمریکا و رژیم صهیونیستی ممنوع است و در قوانین یهود است که کسی توانایی جسمی و مالی دارد گناه کرده که از ازدیاد نسل جلوگیری کند، بعد ما را تشویق به کنترل جمعیت می کنند.
وی تاکید کرد که به گفته بعضی کارشناسان سیر جمعیتی ما اگر اینچنین پیش برود تا چند سال آینده جمعیت ایران 30 میلیون می رسد که قسمت اعظم آن پیرمرد و پیرزن هستند که این سیاست ها باید در مسیرهای تشویقی تغییر پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه اگر کسی در این خصوص صحبت کند باید بدانید در جایی به نفع دشمن صحبت می کند، بیان داشت: برای سست کردن عنصر مردم یکی از کارها برای فاصله گرفتن مردم از انقلاب تضعیف باورهای دینی است، قصد دشمنان این است که پشتیبانی و حمایت مردمی از حکومت را از بین برده و بین مردم و نظام فاصله ایجاد کنند.
امام جمعه کرج با بیان اینکه سالیان سال است که دشمنان با توسعه مشکلات اقتصادی به دنبال اجرای اهداف و سیاست های خود هستند، افزود: جنگ روانی همه جانبه ای را راه انداخته اند و وادادگانی آن ها را حمایت می کنند.
وی اظهار داشت: مردم ما را از فقر و نداری و گرسنگی می ترسانند و به گونه ای اعلام می کنند که ریشه این مشکلات اقتصادی کمکی است که ما به محور مقاومت می کنیم، در حالیکه این کمک برای خودمان و به نفع خودمان است و کاری می کنند که ما برای نانمان عزت فروشی کنیم.
وی ادامه داد: کاخ سفید در فضای مجازی توئیت می گذارد و از اعتراضات بازاریان ایران حمایت می کند و اعلام می کند که آمریکا و جهان صدای مردم ایران را می شنوند و اینگونه بحران سازی می کنند، در حالیکه اگر به فکر ملت ایران بودند چرا آنها را تروریست می نامند و اموال آنها را 40 سال است که بلوکه کرده اند و عرصه بین المللی را برای فعالیت های علمی آنها تنگ می کنند.
امام جمعه کرج اضافه کرد که بعد از برجام فرانسه می گوید که با ملت ایران دوست است در حالیکه اگر دوست بود از اغتشاشگران حمایت نمی کرد و جا و امکانات به آن ها قرار نمی داد.
وی در بخشی دیگری از سخنان خود به مباحث اقتصادی اشاره کرد و به یکی از ظلم های اقتصادی اشاره کرد و گفت: این ظلم به نام احتکارآسیب گسترده اجتماعی دارد که به فرد از لحاظ اخلاقی و آخرتی آسیب هایی زیادی می زند به طوریکه احتکار، حبس و انبار کردن مایحتاج مورد نیاز مردم به امید گران شدن در آینده برای رسیدن به سود بیشتر است.
وی با اشاره به اینکه امیرالمومنین و ائمه (ع) به سختی با محتکر برخورد می کردند، افزود: احتکار سابقه تاریخی دارد، به خصوص زمانیکه مشکلات اجتماعی مثل جنگ پیش می آید.
حسینی همدانی افزود: این معضل اجتماعی در تمام ملل وجود دارد و در همه ملل هم این کار مذمت شده وجرم به حساب می آید و ریشه احتکار حرص و آزمندی در برخی از انسان هاست که از رذایل اخلاقی است که اگر درمان نشود به شخص و جامعه آسیب می زند.
امام جمعه کرج با بیان اینکه از احتکار برای کنترل بازار باید جلوگیری شود، گفت: وضعیت کنونی جامعه ما چنین حالتی دارد که برای حمایت از اقشار کم درآمد باید به قیمت ها نظارت دقیق باشد و از اجحاف و سوء استفاده جلوگیری شود.
وی ظلم اقتصادی دیگری که مطرح است را مساله ربا عنوان کرد و افزود: ربا آثار و تبعات سخت اقتصادی و اجتماعی دارد و جنگ با خداست، به فرموده قرآن کریم عملی شیطانی و کاری حرام است.
حسینی همدانی گفت: امام صادق (ع) در بیانی فرمودند که خداوند از آن جهت ربا را به شدت تحریم کرد که مردمان از نیکی کردن در حق یکدیگر بازنایستند و اموال خود را به صورت قرض در اختیار یکدیگر قرار دهند و یا به نیاز نیازمندان ببخشند.
وی افزود: اگر ربا آمد و شیرینی اینکار حرام در جان نشست عمل خیر تعطیل می شود که نشان می دهد ربا مودت و روابط اجتماعی را از بین می برد.
امام جمعه کرج در ادامه با اشاره به مناسبت های مختلف در هفته پیش رو، افزود که 25 تیرماه مصادف با 18 شوال است که درسال 148 قمری امام صادق (ع) با انگور مسمومی که منصور دوانیقی به ایشان خوراند در سن 65 سالگی به شهادت رسید.
وی با بیان اینکه امام از چنان شخصیتی قایل بودند که علمای دیگر فرق و ادیان برتری علمی حضرت را ستوده اند، اظهار داشت: مطالعه و بررسی فرازهای مختلف حضرت بسیار درس آموز بوده و ما را هدایت به شیوه های مختلفی می کند که در مواجهه با موضوعات خاص به ویژه با حکام جور به کار برده است.
وی با اشاره به اینکه زمانیکه حضرت به امامت رسیده 150 سال از ظهور اسلام می گذشت، گفت: امام باید هم با انحرافات سیاسی و هم با انحرافات عقیده و فکر که در توده مردم به وجود آمده بود مبارزه می کرد که خطر جدی همان خطر فکر و عقیده بود که باید اسلام و مسلمین را حفظ می کرد که اولین حرکت خود را گسترش و نشر اسلام و عقاید ناب محمدی قرار داد.
امام جمعه کرج افزود: به همین دلیل ما هر چه داریم از امام صادق داریم به همین دلیل مکتب ما را مکتب جعفری میدانند و تا قیامت هم پابرجاست.
6156/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.