رئیس پلیس آگاهی استان البرز از دستگیری فردی که با معرفی خود به‌عنوان وکیل دادگستری و عضو کانون وکلا کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ جواد صفایی در تشریح خبر دستگیری وکیل قلابی، گفت: به‌دنبال ارجاع پرونده شکایت از دادگستری استان البرز به پلیس آگاهی مبنی بر اینکه شاکی پرونده از سوی فردی که خود را وکیل دادگستری و عضو کانون وکلا معرفی می‌کرد، مورد کلاهبرداری قرار گرفته، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری، قرار گرفت.

وی بیان داشت: اظهارات شاکی حاکی از آن بود که متهم با معرفی خود به‌عنوان وکیل دادگستری و ارائه کارت وکالت کانون وکلا، مبلغی برای انجام کارهای حقوقی دریافت و بدون اینکه کاری برای وی انجام دهد، متواری شده و در حال حاضر هیچ اطلاعی از او ندارد.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع، بلافاصله ماموران وارد عمل شده و طی اقدامات فنی و اطلاعاتی گسترده در نهایت مخفیگاه متهم را در کرج شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه نامبرده را دستگیر کردند.

سرهنگ صفایی افزود: ماموران در بازرسی از منزل متهم، تعدادی اسناد و مدارک مرتبط با پرونده‌های قضائی و انتظامی را جمع‌آوری و متهم را برای تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی منتقل کردند.

این مقام انتظامی گفت: متهم ابتدا منکر هرگونه جرمی بود اما در مواجهه با مدارک و مستندات موجود، به ناچار لب به اعتراف گشوده و اذعان داشت تا کنون از 6 نفر در استان‌های مختلف با ارائه کارت جعلی کانون وکلا و استفاده از سربرگ‌های وکالت در قبال انجام کارهای حقوقی آنها مبلغ 100 میلیون ریال دریافت کرده و برای اینکه اعتماد آنها را جلب کند چندین بار با آنها به دادگاه می‌رفت و پس از چندین مرحله رفت و آمد ادعا می‌کرد تلاش خود را کرده و پیگیری پرونده بی‌نتیجه است.

سرهنگ صفایی با بیان اینکه نامبرده تاکنون مبلغ 600 میلیون ریال از طعمه‌های خود کلاهبرداری کرده، اظهار کرد: متهم پس از انتقال به مراجع قضائی با صدور قرار وثیقه قانونی 8 میلیاردی روانه زندان شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.