معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز بر لزوم هماهنگی همه‌جانبه دستگاه‌ها برای مهار و مقابله با کانون های ریز گرد در استان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، خسرو ارتقائی در جلسه کمیته مهار گرد و غبار البرز، اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته برخی مناطق اشتهارد و نظرآباد جزو کانون‌های گرد و غبار استان محسوب می‌شود که از بین رفتن تالاب صالحیه در نظرآباد این امر را تشدید می‌کند.

وی افزود: از آنجایی که تالاب صالحیه کارکرد خودش را به‌عنوان یک تالاب از دست داده و به‌عنوان یکی از کانون‌های انتشار ریزگرد تلقی می‌شود در این راستا مقرر شده همه دستگاه های مرتبط نظرات کارشاسی را در مورد تالاب صالحیه ارائه دهند.

ارتقائی تصریح کرد: در راستای مدیریت بهتر این پدیده باید کارگروه تخصصی  احیای تالاب صالحیه با مدیریت اداره کل محیط زیست و شرکت آب منطقه ای و اداره کل جهاد کشاورزی در استان برای حل این معضل تشکیل شود.

وی همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی را در رفع پدیده ریزگردها موثر دانست و گفت: دستگاه های اجرایی باید همکاری مسئولانه ای را با سازمان حفاظت محیط زیست در راستای مدیریت این پدیده داشته باشند.

معاون استاندار گفت: تمام دستگاه ها نسبت به ارائه برنامه ایجاد سازوکارهای لازم برای پیش بینی و پیگیری و مقابله با توسعه کانون های گرد و غبار و ساماندهی آنها اقدام نمایند. حد و حریم تالاب صالحیه مطالعه و نتایج به کارگروه تخصصی اعلام شود.

ارتقائی تصریح کرد: گزارش اقدامات صورت گرفته درباره احیاء تالاب صالحیه در جلسه‌ای با حضور نماینده سازمان محیط زیست کشور، نماینده استان قزوین و آب منطقه‌ای ذیل کارگروه بررسی شود. مقرر شد امکان استفاده از آب مسکن‌مهر نظرآباد برای تالاب صالحیه توسط آب منطقه ای بررسی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: تامین حق آبه تالاب‌ها برای مهار گردو غبار در دستور کار استان است که در این راستا همکاری و مشارکت دستگاه‌های ذی‌ربط الزامی است.

معاون استاندار گفت: با توجه به اینکه تردد ماشین‌های آفرود در محورهای شمال و شمال غربی کرج موجب آسیب جدی به بافت گیاهی شده مقرر شد با هدایت منابع طبیعی در مکانی مناسب با مسئولیت اداره کل ورزش و جوانان مدیریت شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.