به گزارش ایرنا، امام جمعه شهر جدید هشتگرد در این مراسم، گفت: اهمیت دین اسلام که آخرین و کاملترین دین است و در روز قیامت هم نیز دین اسلام مورد قبول خواهد بود، توفیق حاصل شده برای این جوان است تا با یک اراده درونی آماده تشرف و انتخاب مسیر صحیح زندگی شود.
حجت الاسلام والمسلمین محمد خدیری افزود: شناخت خدا دل را آرام می‌سازد و روح را از پاکی لبریز می‌کند و گرویدن به اسلام مثل این است که خداوند یک ریسمانی را می‌فرستد تا افرادی به آن چنگ زنند و به تجلی و تعالی معنوی و روحی برسند.
امام جمعه شهر جدید هشتگرد همچنین گفت: موضوع مبانی اسلام است. یعنی آنها با تحقیق و مطالعه، اسلام را بررسی می‌کنند و می‌بینند که دین اسلام چه ویژگی‌ها و جذابیت‌های بالایی دارد و به خاطر این جاذبه‌ها است که به سمت دین اسلام روی می‌آورند. این یک عامل مهمی است که درگفتار و کردار افراد که به سمت اسلام آمده‌اند، دیده می‌شود.
وی با اشاری برمباحث اخلاقی دین اسلام، گفت: در اسلام نظام عقیدتی ما بر پایه برهان عقلی و منطقی استوار است و در کتاب‌های فلسفه و کلام هم به این امر اشاره شده، در اسلام یک بخش با عنوان اخلاقیات داریم که روابط انسان‌ها را با یکدیگر، با خدا و با سایر موجودات بیان می‌کند. اینها محورهای مباحث اخلاقی دین اسلام است.
در پایان این دیدار یک جلد کلام الله مجید توسط حجت الاسلام والمسلمین محمد خدیری به جوان تازه مسلمان شده اهدا شد.
این جوان تشرف یافته به مکتب تشیع نیز گفت: با تحقیق از تعدادی از افراد مسلمان شده و تغییراتی نظیر امید و نشاط که در زندگی آنها دیدم، شروع به تحقیق در دین اسلام کردم و این امر باعث شد تا تلاش خودم را برای رسیدن به این مرحله یعنی تشرف به دین اسلام داشته باشم.
این رهیافته در ادامه افزود: شاید برای پذیرش اسلام مشکلات و مسائل زیادی بر سر راهم بود، ولی اسلام شیرینی‌ بسیاری دارد که هر کسی طعم آن را بچشد، این مشکلات برایش آسان می‌شود که من نیز از لحظه تشرف این شرینی را احساس کردم.
موضوع روشن شدن ذهن جوانان پیرو فرقه ضاله بهائیت و تشرف آنان به دین اسلام مدتی محافل این فرقه را با نگرانی مواجه کرده است.
عده ای از اعضای این تشکیلات باطل که از کارهای انحرافی این فرقه خسته شده و به دنبال راهی برای رسیدن به کمال هستند در استان البرز به دین اسلام گرویده اند و این روند در حال افزایش است.
وی افزود: افرادی هم در این فرقه با مشکلات فراون در حال زندگی هستند و نوعی زندان اجباری را تحمل می کنند و پیاده نظام افرادی سودجو که خود را مدیران این فرقه می دانند شده اند، تا جایی که این افراد در رفاه کامل و خوشی با فرزندانشان در حال زندگی هستند و افراد دیگر در این فرقه برای آنان پله ای برای رسیدن به همه چیز شده اند.
1535/7411
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.