سید محسن حسینی‌ مقدم روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا در کرج افزود: با توجه به الزاماتی که در برنامه ششم توسعه برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شده باید سهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در این وزارتخانه به 50 درصد برسد.
وی اظهار داشت: برای رسیدن به اهداف برنامه ششم توسعه به توسعه زیر ساخت‌ ها در هنرستان ها از جمله تجهیزات ، فضای آموزشی و نیروی انسانی نیاز داریم.
حسینی مقدم خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین بار این اعتبار 520 میلیارد ریالی را به حساب اداره کل استان‌ها برای تهیه تجهیزات مورد نیازهنرستان ها واریز کردیم.
وی با بیان اینکه قانونگذار حدود 2 درصد از درآمدهای عوارض حاصل از فروش گاز را در این بخش پیش‌بینی کرده است ، ادامه داد: هر سال این 2 درصد به حساب سازمان نوسازی واریز می‌شود که می تواند در تامین بخشی از نیاز هنرستان ها به تجهیزات موثر باشد.
حسینی مقدم تصریح کرد: برای تامین نیازهای هنرستان های کشور استفاده از ظرفیت‌های خیرین مدرسه ساز را در پیش گرفته ایم.
وی در ادامه به توسعه متوازن رشته ای در دوره دوم متوسطه پرداخت و افزود: 40 درصد از دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه باید در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش مشغول به تحصیل شوند.
وی گفت: تلاش ها براین است که دانش آموزان بتوانند متناسب با توانایی ها ، مشاغل آینده خود را تعیین کنند.
مدیرکل دفترآموزش فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: در زمان حاضر در رشته فنی و حرفه‌ای 41 رشته در چهار زمینه صنعت، خدمات، کشاورزی و هنر و در شاخه کاردانش هم 160 رشته مهارتی وجود دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.