به گزارش ایرنا، محمدرضا حافظی روز یکشنبه در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان البرز که با رویکرد نیک اندیشان جوان در کانون فرهنگی تربیتی شهید فهمیده کرج برگزار شد، سهم دولت در سال گذشته 200 میلیارد تومان بود، افزود: 50 درصد مدارس ساخته شده در سال 96 در کشور به همت خیرین مدرسه ساز ساخته شده است.
وی با بیان اینکه تا کنون 55 هزار مدرسه در کشور توسط خیران ساخته شده، اظهار داشت : هم اکنون 650 هزار خیر مدرسه ساز در داخل و 1000 نفر در خارج از کشور فعالیت دارند.
رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور تصریح کرد: در این سال ها خیرین مدرسه ساز سهم بیشتری از دولت را در ساخت فضاهای آموزشی داشته اند.
وی ارتقای همه جانبه کشور را منوط به کیفیت فضای آموزشی دانست یاد آور شد: مردم و مسئولان باید این بستر را برای خیران مدرسه ‌ساز فراهم کنند.
حافظی با اشاره به اینکه مدرسه‌ سازی در ایران نشان از فرهنگ دیرینه و والای این مردم دارد، تصریح کرد: فضیلت علم و دانش بالاتر از زیارت خانه خداست و امروز مفتخریم که این حرکت در سراسر جهان ریشه دوانده است.
وی مدرسه سازی و ساخت مکان ‌های علمی را راهی برای پیشرفت و تعالی ایران در تمامی ابعاد عنوان کرد و ادامه داد: حتی در کشور های خارجی، موقعیتی را فراهم خواهیم کرد که دانش آموز ایرانی از فرهنگ و زبان مادری بیگانه نشود.
رییس جامعه خیرین مدرسه‌ ساز بیان داشت: امروزه مفتخریم که وقتی ترامپ رئیس جمهوری آمریکا می گوید حتی قادر به ساخت یک مدرسه نیستیم اما حضور خیران مدرسه ساز تا این حد فاصله بین دولت و مردم را برای همکاری مشترک کم کرده است.
حافظی با بیان اینکه در 450 شهرستان کشور مجمع خیرین مدرسه ساز فعال است، ادامه داد: دشمن می خواهد جلوی این حرکت عظیم را به گونه های مختلف بگیرد اما شور و شعف خیران مدرسه ساز در این کار نیک جلوی همه دست اندازی ها را گرفته است.
وی گفت: امروزه خیرین مدرسه ساز بر خود می بالند که دانش آموان در رشته های مختلف المپیادهای علمی، ورزشی و ... در عرصه جهانی به رقابت می پردازند و نام و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در جهان طنین انداز می کنند.
وی تاکید کرد: ملت ایران با هر توان مالی می توانند به خیل جامعه خیرین مدرسه ساز در کشور بپیوندد تا بستر تحصیل دانش آموزان در فضایی مناسب فراهم آید و در استان ها مشکلات ناشی از کمبود فضای آموزشی مرتفع گردد.
استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد.
2819/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.