به گزارش ایرنا، ابوالقاسم پالیزگیر شامگاه یکشنبه در نشست با اعضای شورای شهرستان ساوجبلاغ افزود: ورود اعضای شوراها به موضوع عزل و نصب های داخلی شهرداری ، حرکتی خارج از وظایف این نهادها محسوب می شود.
فرماندارساوجبلاغ با اشاره به تاکید دین اسلام به مشورت و بیان آیات قرآنی دراین خصوص گفت: قانگذار وظایفی برای شوراهای اسلامی تعیین کرده که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی بیان داشت: در سایه اختلاف و تنش ها هیچ مشکلی از مردم حل نخواهد شد زیرا شوراها جایگاه نظارتی دارند اما از این جایگاه به درستی استفاده نمی کنند.
فرماندار ساوجبلاغ اظهار داشت: امروز حدود 19 سال از عمر شوراها می گذرد و اکنون نوپا محسوب نمی شوند و مردم انتظار برآورده شدن مطالبات از نمایندگان خود در شوراها دارند.
وی خطاب به  برخی از روسای شوراهای اسلامی که عنوان می کنند شورا و شهرداری ها به قلک دیگر ادارات تبدیل شده اند، گفت: شورا اجازه ندارد به هر مطالبه غیر قانونی در هر رده ای پاسخ مثبت بدهد.
پالیزگیر افزود: از 18 مصوبه ارسالی یکی از شوراهای شهرستان ساوجبلاغ به فرمانداری 14 مصوبه آن مساعدت است و ما این گونه مصوبات را تایید نمی کنیم.
وی بیان داشت : شورای اسلامی به جای مطالبات اجتماعی وارد مسائل حاشیه ای مثل چه کسی معاون شهردار بشود یا فلان نیروی انسانی کجا برود یا نرود، شده است .
پالیزگیر گفت: قانونگدار به شوراها مسئولیتی خطیر داده و دولت این نهادها را محدود نکرده است.
شهرستان 250 هزارنفری ساوجبلاغ در غرب کرج مرکز البرز واقع است.
نهم اردیبهشت ماه روز شوراها نامگذاری شده است.
7411/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.