خزانه‌دار شورای‌شهر کرج گفت: از الزامات اجرای پروژه‌های عمرانی داشتن پیوست‌های زیست‌محیطی، فرهنگی و اجتماعی است.

به گزارش ایلنا، فریده بزنی بیرانوند بر ضرورت پیوست فرهنگی پروژه های شهرداری اشاره کرد و گفت: تهیه پیوست فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی برای اجرای تمامی پروژه های عمرانی شهرداری کرج ضروری است و باعث کاهش تبعات منفی می شود.

 این مسئول اظهار کرد: کار فرهنگی قابل اندازه گیری نیست و در بلندمدت نتیجه می‌دهد و با برنامه ریزی مناسب و علاقه باید همراه باشد تا شاهد اثر گذاری این اقدامات و افزایش نشاط و پویایی اجتماعی در سطح شهر باشیم. وی، شناسایی ظرفیت‌ ها و فرصت‌های فرهنگی، اجتماعی و منطقه‌ای را از اهداف پیش‌بینی شده برای تهیه پیوست‌ های فرهنگی، اجتماعی پروژه‌ها عنوان کرد و افزود: این موضوع می تواند در قالب مشارکت و همراهی در راستای تامین نیازهای شهروندان مورد نظر قرار گیرد.

 عضو دوره پنجم شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: باید در اجرا و ساخت پروژه‌ها مسائل اجتماعی جامعه و مسائل فرهنگی مردم و مسائل و محورهای اقتصادی و توجه به مسائل محیط زیستی برای اینکه در آینده پروژه دچار مشکلات نشود ضروری و لازم است و اگر این مسائل مورد توجه قرار نگیرد هزینه اجرای پروژه بالا خواهد بود.

 بزنی بیرانوند یادآور شد: نداشتن مطالعات جامع و دقیق برای هر پروژه ای ، عدم دقت به زمان اجرای پروژه ها موجب افزایش هزینه ها و مسائل اجتماعی می شود. وی یادآور شد:پیوست‌ نگاری اجتماعی و فرهنگی به عنوان یک اصل مطرح شود و نحوه کار برای بالا بردن سطح علمی آن به مرکز مطالعات و پژوهش‌ های شورای شهر  واگذار شود چراکه باید جهت‌گیری پیوست‌نگاری پژوهش‌محور پیگیری شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.