مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز از کمک در امر تسهیل گری و بستر سازی تولید و اشتغال در البرز، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،فردین حکیمی در ارتباط با همکاری سازمان محیط زیست در تولید و اشتغالزایی استان، گفت: در بحث اشتغال، محیط زیست تعهدی ندارد چراکه ارگان دولتی هستیم و تا مجوز استخدام نداشته باشیم، اشتغالزایی نمی‌کنیم.

حکیمی تصریح کرد:بهترین کمک سازمان محیط زیست در بحث تولید و اشتغال، تسهیل‌گری و بستر سازی است که می توانیم در این زمینه اقدامات خوبی ارائه کنیم لذا برای تسریع و تسهیل مجوزهایی که برای استقرار صنایع، صادر می شود و کاهش مشکلات احتمالی ایجاد و استقرار صنایع در کارگروه‌های مرتبط با اشتغال و تولید، تلاش می‌کنیم با فراهم کردن بستر مناسب اشتغال و تسهیل در صدور مجوز، گام موثری در تولید و اشتغال استان، برداریم.

وی در ارتباط با مشکلات محیط زیستی  کلانشهر کرج، گفت: معمولا مرکز استان، چالش‌های استانی را در خود خلاصه می‌کند و شهر کرج نیز مستثنی نیست بنابراین باید مشکلات و معضلات بر اساس موضوع و اهمیت، پیگیری شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با اشاره به 4 سیاست عمده که از طرف ریاست سازمان به استانها ابلاغ شده،خاطرنشان کرد: آلودگی هوا، پسماند شهری، ریزگردها و تامین حق آبه رودخانه‌ها از مهم‌ترین مواردی است که با توجه به تاکید ریاست سازمان در کلانشهر کرج، دنبال می شود که امیدواریم حداقل در این 4 مورد، شاهد بهبود وضعیت مناسب نسبت به گذشته باشیم.

حکیمی ادامه داد: کرج با توجه به حجم بالای تردد مسافران و با در نظر گرفتن منطقه حفاظت شده البرز جنوبی در جاده چالوس، دارای اهمیت است.

وی با یادآوری اینکه پیگیر تغییر مکان محل انباشت زباله هستیم، افزود: محل صد هکتاری با فاصله بیشتر، مکان‌یابی شده و گزارش ارزیابی آن هم صورت گرفته که بعد از تایید ارزیابی این مکان درصدد انتقال محل دفت زباله از حلقه دره خواهیم بود اما این اتفاق زمان بر است.

حکیمی با اشاره به ممنوعیت دفن زباله در مکان جدید، اظهار داشت: قرار نیست جای دیگر را در شهر آلوده کنیم لذا لازم است شهرداری با استفاده از روش های نوین، مدیریت پسماند کند و دیگر دفن زباله صورت نگیرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.