حجت الاسلام حسین قبادی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طرح آرامش بهاری در استان البرز از 28 اسفند ماه سال گذشته آغاز و تا پایان روز 14 فروردین ماه جاری ادامه دارد، افزود: این طرح برای هشتمین سال متوالی است که به اجرا درآمده است.
وی اظهار داشت: این طرح در 55 بقعه متبرکه و آستان مقدس امامزادگان استان به اجرا درآمده که تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری از مهم ترین اهداف اجرای این طرح می باشد.
وی، تعمیم باورهای دینی بین جوانان و مردم در این اماکن فرهنگی مذهبی، پاسخگویی به مسایل شرعی و شبهات، ترویج فرهنگ دینی و حجاب اسلامی، ترویج سبک زندگی اسلامی، توزیع محصولات فرهنگی مذهبی و ایجاد محیط امن و با آرامش برای مسافران نوروزی را از دیگر اهداف اجرای طرح آرامش بهاری برشمرد.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز به سطح بندی بقاع میزبان طرح آرامش بهاری برای تعطیلات نوروزی نیز اشاره کرد و گفت: بقاع متبرکه بر اساس میزان حضور و استقبال زائران، موقعیت مکانی و چگونگی دسترسی افراد به آن ها به سه سطح ویژه، درجه 1 و درجه 2 تقسیم بندی شده اند.
وی با اشاره به اینکه خیمه های معرفت نیز در 25 بقعه از بقعه های طرح آرامش بهاری استقرار یافته اند، ادامه داد: در این خیمه های معرفت60 مبلغ بومی و اعزامی مستقر شده اند.
قبادی اضافه کرد: خدمات مشاوره خانواده، ازدواج، تربیت فرزند، حجاب و عفاف، تبلیغ چند رسانه ای ویژه کودکان و ترویج فرهنگ حسنه وقف از جمله مواردی است که در این خیمه ها ارائه می شود.
وی بیان داشت: در مجموع 32 هزار و 891 نفر در بقاع متبرکه طرح آرامش بهاری به صورت شبانه، موقت و چندساعته اسکان یافته اند که برای اسکان یا در محوطه امامزادگان اقدام به برپا کردن چادر کرده و یا از زایرسراها استفاده کرده اند.
دبیرستاد اجرایی طرح آرامش بهاری در استان البرز گفت: همچنین در اجرای این طرح در مدت مذکور،662 نفر روز خادم ثابت و 928 نفر روز خادم افتخاری به زایران و مسافران خدمات رسانی کرده اند.
وی تصریح کرد: همچنین به منظور خدمات رسانی هرچه بهتر به مردم در این طرح، 310 بازرسی توسط مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، بازرسین و دبیراجرایی طرح استان انجام شده است.
استان البرز دارای حدود 100 بقعه متبرکه و امامزاده است.
6156/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.