به گزارش ایرنا، محمد سعیدی کیا روز سه شنبه در حاشیه آیین درختکاری در باغ 350 هکتاری سیب مهر شهر کرج در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: اکنون طرح نهالکاری برای احیای این باغ در دست اقدام است و این باغ زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه در خصوص فعالیت انجام گرفته در باغ سیب کرج اطلاع رسانی دقیق صورت نگرفته، خاطر نشان کرد: تا کنون تصور می شد که ما می خواهیم درختان را قطع کنیم اما این اقدام در دستور کار نبود.
سعیدی کیا گفت: تمام درختان 50 ساله باغ سیب را جمع آوری کردیم و نهال های جدید کاشتیم و این کار در سطح تمام باغ انجام می شود.
این مسئول تاکید کرد: باغ سیب کرج سر سبز بود و سرسبز هم باقی خواهد ماند.
سعیدی کیا با اشاره به زمینه سازی برای مشارکت مردم در احیای باغ سیب کرج گفت: درختانی که مردم در باغ سیب می کارند نام آن ها روی درخت ثبت می شود و هر موقع خواستند، می توانند درخت خود را آبیاری کنند.
محمدعلی نجفی استاندار البرز در این گفت وگوی خبری نیز اعلام کرد که از شهرداری کرج و دیگر دستگاه ها خواسته شده تا باغ سیب را برای پذیرایی از مردم در روز طبیعت سال 97 آماده کنند.
وی اظهار داشت: این اقدام با همکاری بنیاد مستضعفان و شهرداری کرج اجرایی می شود.
وی با اشاره به اینکه اکنون حدود 40 هکتار کویر در این استان وجود دارد، افزود: باید تلاش کنیم تا بیابان زدایی صورت بگیرد.
استاندار البرز گفت: به مردم قول می دهیم شرایطی فراهم شود تا نشاط وسر سبزی بیشتر در این استان به وجود بیاید.
اصغر نصیری شهردار کرج در این گفت وگوی خبری اظهار داشت :به صورت ویژه برای احیای باغ سیب وارد کار وتلاش شده ایم و از اوایل سال آینده و روز طبیعت این باغ در اختیار مردم قرار می گیرد .
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.