به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛‌ مدیر کل بهزیستی استان با بیان اینکه در ایام مبارک دهه فجر 102 واحد مسکونی در اختیار خانواده­های تحت پوشش بهزیستی قرار خواهد گرفت گفت: علاوه بر آن در سال جاری 46 واحد مسکونی به مددجویان تحویل داده شده است .

افتتاح «برنامه تامین مالی خُرد» در شهرستان­های بیله سوار و گرمی با ظرفیت 150 گروه خودیار از دیگر برنامه­های بهزیستی در دهه مبارک فجر می­باشد.

هدف این برنامهِ اجتماع محور توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی خانواده­های روستایی و ایجاد کسب و کارهای خُرد با روش بانک داری پیوندی است. در حال حاضر در استان 176 گروه خودیار با 2867 عضو فعال وجود دارد.

ستاری در زمینه توسعه مهد کودک­ها بویژه در مناطق روستایی گفت: در این ایام شاهد افتتاح 20 مهد کودک خواهیم بود. لازم به توضیح است که در استان 364 مهد فعال وجود دارد که برای 8437 کودک خدمات آموزشی و تربیتی ارایه می دهند.

ایشان در ادامه به فعالیت گروه­های همیار زنان در کمک به اقتصاد خانواده و اشتغال زنان سرپرست خانوادهاشاره کرده و افزود با افتتاح گروه همیار زنان شهرستان گرمی تعداد گروه­های همیار به 26 گروه با اشتغال­زایی 181 نفر خواهد رسید.

افتتاح پایگاه اورژانس اجتماعی شهرستان بیله سوار، مرکز توانبخشی کودکان اتیسم در اردبیل، مرکز روزانه سالمندان در مشگین شهر جهت کمک به افزایش نشاط اجتماعی و سلامت جسمانی و روانی سالمندان، مرکز مشاوره ژنتیک در اردبیل، 4 مرکز مشاوره روان­شناختی و همچنین خانه کوچک معلولان از دیگر برنامه­های بهزیستی در این ایام می باشد.

لازم به ذکر است که با ایجاد این مراکز برای 64 نفر از جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی بصورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 853740
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.