به گزارش ایرنا،آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی روز دوشنبه در نشست هم‌اندیشی مرکز تخصصی شیعه شناسی استان البرز که در محل حوزه علمیه امام صادق (ع) کرج برگزار شد، افزود: حوزه باید با توجه بیشتر به زمینه‌هایی مانند همین مرکز تخصصی شیعه شناسی، نخبه پروری را در اولویت قرار دهد.
وی ادامه داد: برای جذب بیشتر طلاب به فعالیت‌های تخصصی، باید بازار کار مناسب این تخصص‌ها ایجاد شود و در کنار این مرکز باید یک پژوهشگاه نیز باشد تا دانش آموختگان بتوانند در پژوهشگاه‌های مرتبط، فعالیت کرده و تولیداتی داشته باشند.
استاد خارج فقه حوزه علمیه کرج یادآور شد: البرز دارای طلاب قوی و استعدادهای درخشانی در حوزه‌های مختلف علوم اسلامی مانند فقه و کلام و یا فلسفه است که بسیاری از این‌ها، به علت نبود فضای پژوهشی مناسب در داخل استان، مجبور به عزیمت به تهران و قم شده‌اند.
رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان البرز با بیان اینکه مرکز سطح چهار تفسیر در حوزه‌ی خواهران البرز در آستانه راه‌اندازی است، خاطرنشان ساخت: مقدمات تأسیس مرکز سطح 3 مهدویت نیز در دست پیگیری است، اما وجود یک یا دو مرکز تخصصی در استان کافی نیست و باید زمینه‌های مختلف علوم را موردتوجه قرارداد تا استعدادها در این مراکز شکوفا شوند.
امام جمعه کرج تأکید کرد: با توجه به نیاز بالای جامعه ، تأسیس مرکز تخصصی مشاوره، ضمن تأمین نیاز داخلی حوزه، می‌تواند نیاز جامعه به این تخصص را نیز به‌صورت صحیح تأمین کند.
8029/ 6155 خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.