در پی وقوع زلزله شب گذشته با مرکزیت شهرستان ملارد یک کشته و 56 مجروح برجای ماند.

 به گزارش ایلنا، ساعت 57 بامداد امروز زمین لرزه‌ای با قدرت 4.2 ریشتر ملارد در مرز استان تهران و البرز را لرزاند. پس از این زلزله بسیاری از مردم شهر تهران و کرج به خیابان‌ها رفته و شب را تا صبح در آنجا سپری کردند.

اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه متخصصان زلزله نگران فعالیت گسل اشتهارد هستند، در مورد زمین لرزه بامداد امروز و شرایط آن گفت: جای هیچ نگرانی برای تهرانی‌ها نگرانی نیست. اگر اهالی کرج و ملارد احساس ترس می‌کنند و با خودرو از خانه خارج می‌شوند، خودرو را در جای امن مستقر کنند و از ایجاد ترافیک خودداری کنند.
 وی ادامه داد: روزانه در کشور بین 60 تا 70 زمین لرزه ثبت نمی‌شود، نمی‌توان زلزله را پیش‌بینی کرد و ادعای مطرح شده صحیح نیست.
 نجار تاکید کرد: در جلسه متخصصان که عصر دیروز برگزار شد در مورد گسل اشتهارد ابراز نگرانی شده بود اما هیچ خطری گسل‌های تهران را تهدید نکرده و نگران گسل‌های پایتخت نیستیم.
  براساس اعلام اورژانس کشور در این زمین‌لرزه 56 نفر هنگام فرار از زلزله یا ترس ناشی از آن مجروح شده و یک مرد 58 ساله به علت ایست قلبی جان خود را از دست داد. 
 در پی وقوع زلزله شب گذشته تمام مقاطع تحصیلی در شهرستان‌های قدس، چهاردانگه، بهارستان، رباط کریم، شهریار و ملارد که امتحان نهایی نداشته باشند، امروزچهارشنبه تعطیل است.
 
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.