سیدهادی جوادی نیا روز سه شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آموزش استفاده از فضای مجازی یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه امروز به شمار می‌رود که براین اساس راه های استفاده صحیح از این ابزار برای
شهروندان تشریح شد.
وی اظهار داشت: طی دو ماه گذشته بیش از 500 نفر از شهروندان فردیسی در این طرح آموزش ‌دیده‌اند.
جوادی نیا گفت: ظهور تکنولوژی های نوین ارتباطی در عصر حاضر به همراه تحولاتی که در فضای مجازی به وجود آمده، بسیاری از کارکردهای خانواده ها را دچار اختلال کرده است.
وی به مباحث آسیب شناختی نهاد خانواده، یکی از محورهای مهم، بررسی آسیب های ناشی از تحولات خانواده اشاره کرد و گفت: تحولاتی که خود منشأ بروز دگرگونی هایی عمیق و اساسی در نوع روابط و ارزش های خانوادگی می باشد.
جوادی نیا افزود: بسیاری از این تحولات و دگرگونی ها از بیرون، بر خانواده تحمیل می شود در فضای مجازی با توجه به بازی های رایانه ای ، فحشا و خشنوتی که ترویج می شود و هزاران بد آموزی که ممکن است وجود داشته باشد خانواده ها نمی توانند کودکان را کنترل کنند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردیس گفت: ارتباط از طریق فضای مجازی در سال های اخیر جایگاه قابل توجهی در بین نسل جوان و نوجوان جامعه پیدا کرده است.
جوادی نیا افزود: شبکه های اجتماعی در ابعاد مختلف زندگی افراد(فردی،اجتماعی )تأثیر گذارند و در شکل دهی به هویت فرد نقش دارند و حتی ابعاد اقتصادی و اجتماعی و سیاسی جامعه هم تاثیر می گذارند.
وی یادآور شد: کلیه افراد به ویژه نوجوانان و جوانان باید برای ورود به دنیای مجازی اطلاعت کافی در اختیار داشته باشند تا دچار مشکلات مالی ،اجتماعی و روحی روانی نشوند.
7413/ 6155خبرنگار:معصومه مهتاب ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.