به گزارش ایرنا، علی ربیعی عصر دوشنبه در آیین پایانی دوازدهمین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری کشور در البرز، با قدردانی از برگزار کنندگان این دوره از مسابقات و با اشاره به ضرورت بهره برداری از آموزه های قرآنی برای ساختن جامعه سالم، گفت: جنبه های مختلفی در برگزاری این مسابقات نهفته است که نقش قرآن در جامعه کار و تلاش یکی از اهم این اهداف محسوب می شود.
وی به تاثیرات قرآن در زندگی فردی و اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: آثار زندگی قرآنی در جامعه امروز نیز احیا شده چراکه در گذشته نه چندان دور تاثیر قرآن در زندگی مردم و اجرای احکام الهی بسیار محسوس بود.
ربیعی گفت: آثار و برکات عمل به فرامین قرآن در خانواده ها بسیار تاثیرگذار و مشهود خواهد بود و قرآن در جامعه کار و تلاش دارای اهمیت بسزایی است، همچنین در آموزه های دینی ما نیز بوسه پیامبر بر کف دست کارگر یاد شده که اکنون این تقدس با نور قرآن همزمان شده است.
وی افزود: افرادی که در جامعه کار و تلاش قرار دارند، اگر از آموزه های قرآنی فاصله بگیرند، حرکات و اعمال آنها به رانت خواری و فساد می انجامد و در مقابل کسانی که مقید و مومن به فرامین قرآن هستند، بسیار پاکدست بوده و می توانند تحولات عظیمی در جهت رشد و تعالی جامعه ایجاد کنند.
وی گفت: باید دورانی را با نسلی زندگی کنیم که پایه گذار آینده موفق کشور باشند و عدم آرامش روانی منجر به آسیب هایی چون طلاق می شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین افزود: جامعه ای که در آن مسابقه خیر جمعی ترویج داشته باشد، به آرامش و رفاه خواهد رسید.
ربیعی اضافه کرد: امید است با تحقق برنامه ها و سیاستگذاری های درست به سوی حل مسائل بزرگ ایران اسلامی با تکیه بر آموزش ها و ارزش های قرآنی برویم.
1535/6155خبرنگار:مریم صوفی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.