به گزارش ایرنا، در این بازدید مسئولان وضعیت ساخت بیمارستان خصوصی 100 تختخوابی به آفرین و160 تختخوابی دولتی فردیس که از مصوبات ریاست جمهوری است ، بررسی کردند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز درحاشیه این بازدید گفت:2 بیمارستان 160 تختخوابی دولتی و بیمارستان 100 تختخوابی که توسط بخش خصوصی ساخته می شود از چند سال گذشته عملیات ساخت آن ها آغاز شده که تاکنون حدود 65 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.
دکتر حمید درفشی افزود: امیدوارم که در مدت یکسال آینده بیمارستان خصوصی فردیس به بهره برداری برسد.
وی در خصوص بیمارستان 160 تختخوابی دولتی فردیس که توسط دانشگاه علوم پزشکی استان البرز دراین شهرستان ساخته می شود ، اظهار داشت: بیمارستان دولتی از مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان البرز است و منابع ملی آن تامین شده است.
درفشی گفت: این بیمارستان تا حدود 320 تخت بیمارستان ظرفیت توسعه دارد و امیدوارم تا فروردین ماه سال آینده اسکلت اصلی ساختمان بیمارستان دولتی فردیس به اتمام برسد و حداکثر تا ظرف 18 ماه بعد از آن کل بیمارستان به بهره برداری برسد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: این بیمارستان دارای بخش های تخصصی،فوق تخصصی ،تصویربرداری ،آزمایشگاه وکلینیک تخصصی است.
وی اظهار داشت: تا حدود یک سال و نیم گذشته دانشگاه علوم پزشکی استان البرز به ازای هر یکهزار نفر جمعیت 4 دهم تخت بیمارستانی داشت که اکنون به 1.6تخت به ازای هر یکهزار نفررسیده است یعنی چهار برابر شده است.
درفشی گفت: در گذشته حدود 650 تخت بیمارستان در استان داشتیم و اکنون به 2هزار و200 تخت فعال رسیدیم ، امیدوارم با راه اندازه بیمارستان های فردیس،کمالشهر و مرکزی کرج که حدود بیش از 800 تخت اضافه می شود تعداد تخت های بیمارستان این استان به سه هزار تخت برسد.
وی افزود: در دو سال آینده به لحاظ تخت بیمارستان این استان به متوسط استاندارد کشوری خواهد رسید ولی اکنون نزدیک به استاندارد کشوری است.
امام جمعه شهرستان فردیس نیز با اشاره به تراکم جمعیتی بالای و موقعیت جغرافیایی این شهرستان گفت: این شهرستان به خدمات بهداشتی و درمان بسیاری نیاز دارد که سالیان گذشته مسئولان به این مسئله بی توجه بودند.
حجت الاسلام علی اکبر ایمانی افزود: به همت دکتر درفشی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز دارند به تبع ارتباط،سابقه ،تعهد و تجربه ایشان کاری که امروز شروع شده کار با ارزش و ماندگار ماندگاراست که شاید جبران خیلی از عقب ماندگی ها که در گذشته اتفاق نیفتاده است این کارجبران می کند.
وی اظهار داشت: با ساخت این بیمارستان نه تنها برای مردم این شهر بلکه برای شهرهای اقماری جای ارائه خدمت بسیار مطلوبی دارد .
امام جمعه فردیس از توجه دکتر درفشی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز به مشکلات درمانی فردیس تشکر و قدردانی کرد.
7413/ 6155خبرنگار:معصومه مهتاب** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.