دکتر میرابراهیم صدیق روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ساختار داخلی آمریکا و سیاست های خارجی این کشور اظهار داشت: هرچند تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس حرکتی برای حمایت لابی صهیونیستی به شمار می رود اما این اقدام سبب انزوای بیشتر آمریکا در سطح جهانی شده است.
وی ادامه داد: رئیس جمهور آمریکا که نقش یک حاکم دیوانه را ایفا می کند بدون تحلیل روشنی از آینده اقدامات خودسرانه، درواقع جایگاه سیاسی ایالات متحده آمریکا را در انظار ملت ها و حکومت ها متزلزل و
بی اعتبار کرده است.
این استاد دانشگاه گفت: امروز قدرت نرم افکار عمومی جهان به مراتب از سلاح های آتشین آمریکا قوی تر و
برتر است چرا که بی اعتمادی ملت ها و دولت ها، آینده سیاسی، اقتصادی و فرهنگی آمریکا را متزلزل می کند.
وی اظهار داشت: امروز حتی کشورهای هم پیمان آمریکا نسبت به سیاست های کاخ سفید دچار شک و تردید شده و اقدامات کاخ سفید را برای جهان خطرآفرین می دانند.
صدیق افزود: بحران شبه جزیره کره کم بود که امروز نیز مساله بیت المقدس و فلسطین نیز به بحران دیگری تبدیل شد که خشم ملت ها و دولت ها را درپی داشته است.
استاد دانشگاه آزاد اسلامی البرز گفت: کاخ سفید اکنون بیش از هر زمانی بیراهه را درپیش گرفته ، از سویی با حمایت از عربستان سعودی مردم مظلوم یمن را به گلوله های آتشین بسته و از سوی دیگر بر آتش بحران های جهانی می دمد.
وی ادامه داد: هرچند برخی اقدامات سیاسی یکجانبه ممکن است در کوتاه مدت توفیق محسوب شود اما در میان مدت و بلندمدت نتایج مخرب و شکننده برای دولتمردان آمریکا دارد.
وی گفت: تکیه بر زور و سلاح در جهان کنونی نمی تواند ذهن بیدار ملت ها را منکوب کند و باید سیاست های یکجانبه گرایانه و مخرب را کنار گذاشت.
این استاد دانشگاه اظهار داشت: بطور قطع این سیاست کاخ سفید همانند دیگر سیاست های غلط دولتمردان آمریکا به شکست می انجامد و اعتبار و آبروی ایالات متحده آمریکا برباد خواهد رفت.
وی اظهار داشت: احترام به ملت ها به ویژه ملت های مظلوم مانند فلسطین موضوعی است که جامعه جهانی برای حفظ ارزش های سیاسی و دیپلماسی باید آن را احیاء و زنده کند.
این استاد دانشگاه افزود: جهان امروز بر مدار گفتمان وعقلانیت پیش می رود و باید مسائل جهانی را براساس گفتمان عدالت محورانه و بی طرفانه بررسی و مشکلات را واکاوی کرد.
وی تاکید کرد که آتش افروزی در فلسطین اشغالی نتیجه ای عاید کاخ سفید نخواهد کرد و تنفر جهانیان از اسرائیل و آمریکا بیشتر خواهد شد.
7410/ 6155خبرنگار: مژگان السادات سجادی** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.