به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ حمید لطف اللهیان طی سخنانی ضمن قدردانی از حضور استاندار و سایر مسوولان در این نشست، اظهار کرد: امیدواریم با توجه به حضور دلگرم کننده آقای بهنام جو در راس مدیریت اجرایی استان، بتوانیم بیش از گذشته نسبت به ارائه خدمات مطلوب به بیش از ۵۰ درصد از اهالی استان که در شهر اردبیل ساکن هستند، اقدام کنیم.

وی تصریح کرد: امسال شهرداری اردبیل از لحاظ اعتبارات عمرانی دولتی، همچون سال های قبل هیچگونه تخصیصی نداشته که جذبی هم داشته باشد و ضمن اینکه اعتبارات عمرانی مرتبط با شهرداری هم از این محل تخصیص نیافته است.

لطف اللهیان خاطرنشان کرد: در سال ۹۵ حدود ۲۳ میلیارد تومان از محل ماده ۱۰ و ۱۲ به استان اختصاص داشت که از این مبلغ حدود ۳۰ درصد تخصیص یافته و مابقی تخصیص داده نشده است. که در کنار این آمار اگر آمار بدهی دستگاه های دولتی به مجموعه شهرداری اردبیل در حدود یک صد میلیارد تومان را هم در نظر بگیریم، نتیجه می گیریم که هم از محل اعتبارات عمرانی رقمی به شهرداری اردبیل تخصیص نیافته، هم اینکه ریالی از محل مطالبات شهرداری از ادارات دولتی وصول نشده است.

وی با اذعان به اینکه، شهرداری اردبیل در سال ۹۲ حدود یک میلیون ۶۰۰ هزار مترمربع پروانه صادر کرده و در سال ۹۵ نیز تنها حدود ۶۰۰ هزار متر مربع پروانه صادر شده است، تصریح کرد: همه این آمارها نشان می دهد که بخش عمران اردبیل به توجه جدی نیازمند است.

شهردار اردبیل اختصاص ۶۳ درصد از کل بودجه ۵۴۰ میلیارد تومانی سال ۹۶ به بخش عمران را یادآوری کرد و افزود: از رقم ۳۳۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده برای حدود ۴۰۰ پروژه عمرانی شهر اردبیل، تا کنون توانستیم تنها ۴۰ درصد از این رقم را محقق کنیم.

لطف اللهیان در ادامه سخنان خود به بحث تعامل بین دستگاه های اجرایی با شهرداری و شورای شهر اشاره کرد و گفت: در طول سه سال مدت زمان حضور اینجانب در کسوت شهردار اردبیل، هیچ دعوی حقوقی از سوی شهرداری علیه دستگاه های اجرایی صورت نگرفته است، اما متاسفانه دستگاه های اجرایی استان به رغم بدهی هایی که به شهرداری دارند، بارها علیه شهرداری اردبیل اقامه دعوی کرده اند، که رفع این مشکلات، با دستورات استاندار اردبیل امکان پذیر است.

وی در پایان سخنان خود، توجه و کمک استاندار اردبیل در رابطه با عملیاتی شدن طرح هایی نظیر عقب نشینی دیوار پادگان ارتش در طول خیابان امام(ره)، تعیین تکلیف باغ واقع در میدان بسیج و ... را خواستار شد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 804613
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.