به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با بیان اینکه اروپا همانند آمریکا خواهان محدودیت موشکی علیه جمهوری اسلامی ایران است، افزود: آمریکا خود را از سرمایه گذاری در ایران عقب کشیده و زمینه را برای اروپایی ها فراهم کرده است؛ از این رو مسئولان جمهوری اسلامی با توجه به تجربه چندین ساله ای که ما با اروپایی ها داشته ایم و آن ها بارها به تعهدات خود عمل نکرده اند، باید مراقب دسیسه های غربی ها باشند.
وی با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال تسلیم کردن جمهوری اسلامی است، گفت: سران آمریکا باید بدانند که جمهوری اسلامی هرگز تسلیم آمریکا نخواهد شد و ذره ای از اعتقادات خود درخصوص مقابله با استکبار عقب نخواهد نشست.
نماینده ولی فقیه در استان البرز با تاکید بر اینکه ما فقط با رئیس جمهور آمریکا درگیر نیستیم، بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران نه فقط در مقابل رئیس جمهور آمریکا بلکه در مقابل نظام استکباری ایستاده است.
وی با اشاره به اینکه آمریکا هم اکنون به دنبال تحریم دوباره ایران است و این موضوع یعنی نقض برجام، گفت: اروپا و آمریکا به دنبال تقسیم کار علیه جمهوری اسلامی ایران هستند، البته اروپایی ها می خواهند با تغییر چهره، خود را منجی ایران معرفی کنند که مسئولان جمهوری اسلامی بر این امر واقف هستند و فریب توطئه غرب را نمی خورند.
امام جمعه کرج با اظهار به اینکه اروپا و آمریکا در مساله ایران با هم کاملا هماهنگ هستند، افزود: تلاش غرب و یا همان جبهه استکبار این است که ایران را در زمینه اقتصادی و دفاعی محدود کند.

***13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی
آیت الله حسینی همدانی 13 آبان را روز ملی مبارزه با استکبار جهانی خواند و گفت: تسخیر سفارت آمریکا در تهران توسط دانشجویان خط امام (ره)که به لانه جاسوسی این رژیم در ایران تبدیل شده بود، از فرهنگ حسینی نشات گرفت؛ سفارت آمریکا در تهران مرکزی علیه انقلاب اسلامی نوپای ایران بود که در سال 1358 برچیده شد.
وی با تاکید بر اینکه در 13 آبان هیمنه استکبار فروریخت، اظهار داشت: 13 آبان همچنین موجب افشاگری درباره سازشگران نفوذی در کشور شد.
امام جمعه کرج با بیان اینکه استکبار جهانی با پول، قدرت و عواملش در مقابل جمهوری اسلامی ایستاده، افزود: فرهنگ حسینی می تواند درمقابل استکبار و تمام دشمنان مردم ایران راهگشا باشد.

***واقعه کربلا نماد مقابله با ظلم و ظالم
نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه کربلا و برگزاری مراسم باشکوه اربعین حسینی نقطه مقابل ظلم و ظالم است، گفت: حماسه کربلا و جان فشانی امام حسین (ع)، خانواده و یارانش به ما نشان داد که نباید هرگز در مقابل ظلم و ظالم عقب نشینی کنیم، بلکه باید مقتدرانه در مقابل آن ها بایستیم.
وی، فرهنگ اربعین حسینی و عاشورا را نماد پیروزی اسلام علیه جبهه کفر دانست و بیان داشت: ما باید در مقابل تلاش های بی وقفه استکبار، فرهنگ اربعین و عاشورای حسینی را بیشتر تبلیغ کنیم تا دشمن نتواند در اهداف شوم خود پیروز شود.
حسینی همدانی برگزاری اربعین حسینی را انقلاب مسلمانان علیه جبهه استکبار دانست و افزود: در مراسم اربعین حسینی در گوشه ای از زمین انقلاب برپا می شود و توجهات جهانی به یک نقطه که آن هم کربلاست ختم می شود.
'عظمت اسلام در اربعین حسینی ظهور و بروز پیدا می کند، از این رو دشمنان با سانسور خبری نمی توانند از عظمت اربعین بکاهند'.
'همه باید تلاش کنیم مراسم اربعین حسینی باشکوهتر از گذشته انجام شود و در عین حال دستاوردهای اربعین حسینی راه گشای اربعین حسینی شود'.
'مراسم اربعین حسینی یکی از راه های معرفی اسلام واقعی در جهان و عامل تحقق وحدت در جهان اسلام بوده و تمرینی برای تبعیت از امام زمان (عج) و زمینه سازی ظهور ایشان است'.
'در بین زیارات ائمه اطهار (ع) زیارت امام حسین (ع) دارای اهمیت بیشتری است و در ادعیه تاکید زیادی برای زیارت امام حسین (ع) در روز اربعین شده است'.

***تاکید بر استفاده از نیروهای بومی
امام جمعه کرج در قسمت دیگری از سخنان خود خطاب به مسئولان استان گفت: بهتر است از نیروهای بومی در اداره استان استفاده شود، چرا که نیروهای بومی نسبت به مشکلات و شرایط استان اطلاعات بهتر و بیشتری دارند؛ استان البرز دارای نیروهای بومی توانمندی است، البته بومی ها هم نباید از این مساله سوء استفاده کنند.

***تبعات دنیوی و اخروی حفظ زبان
آیت الله حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنان خود حفظ زبان و دوری از غیبت را دارای آثار و تبعات دنیوی و اخروی برای مومنان دانست.
وی با اشاره به سخنان برخی از علمای اخلاق در خصوص مجوزهای غیبت، اظهار داشت: غیبت افراد متجاهر به فسق اشکالی ندارد، زیرا آن ها خود خواستار افشای فسادشان هستند ولی ما اجازه نداریم گناه دیگر این افراد را که متجاهر به فسق نیست، افشا کنیم.
امام جمعه کرج تاکید کرد: متجاهر به فسق پرده دری می کند و پرده حیا را از صورت خود انداخته است پس از این رو حرمت نداشته و غیبت او اشکالی ندارد.
وی غیبت بدعت گذار را نیز جایز دانست و گفت: بدعت گذار عقاید باطله را در جامعه نشر می دهد و ما برای مقابله با او اشکالی ندارد که چهره او را افشا کنیم.
حسینی همدانی همچنین افشای نام دزدان بیت المال و کسانی که حقوق مردم را ضایع می کنند، دارای هیچگونه اشکالی ندانست.
6156/ 1535 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.