به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه مدیریت شهری کرج، دکتر اصغر نصیری شهردار این کلانشهر با جمعی از معتمدین محلات شهر، روحانیون، پیشکسوتان، کارشناسان متخصص در امور مختلف فرهنگی، اجتماعی و عمرانی دیدار کرد و در این دیدار تنی چند از نمایندگان شهروندان در نقاط مختلف شهر به طرح پیشنهادات و انتقادات خود پرداختند.
از جمله مسائل و معضلاتی که معتمدین محلات از آن سخن گفتند، ضرورت ارتقا و ساماندهی المان و مبلمان شهری، حفظ باغ شهری کرج، افزایش سرانه های خدماتی در مکان های تفرجگاهی شهر، جلوگیری از تکرار مشکلات گذشته با تشکیل اتاق فکر و استفاده از توان محله یاران، برگزاری کارگاه های مختلف در حوزه بافت های فرسوده، آسیب های اجتماعی، بانوان، جوانان، ورزش و فرهنگ؛ همچنین توجه ویژه برای دستیابی به راهکارهای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی به منظور آبادانی هر چه بیشتر ایران کوچک بود.
دکتر اصغر نصیری در این نشست پس از شنیدن نقطه نظرات و پیشنهادات معتمدین محلات، بر اهمیت همکاری و همفکری مسئولانه شهروندان و مجموعه مدیریت شهری برای رسیدن به توسعه همه جانبه ایران کوچک تاکید کرد.
شهردار کرج عنوان کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر این کلانشهر برای دستیابی به اهداف خود نیازمند مشارکت همه جانبه شهروندان است تا از این طریق بتوان عمران و ثبات پایدار را برای شهر رقم زد؛ در حال حاضر علاوه بر اهمیت اقدامات عمرانی و خدماتی در شهر، توجه به زیرساخت های فرهنگی و استفاده از فرهنگ ایرانی _ اسلامی برای مرتفع ساختن معضلاتی که از هجوم بر پیکره فرهنگ ایجاد شده اند، نیز بسیار ضروری به حساب می آید.
این مسئول ارشد شهری در ادامه از پیشنهاد تشکیل کارگروه های مختلف در حوزه های فرهنگی، بانوان، جوانان، ورزش و آسیب های اجتماعی استقبال کرد و یادآور شد: برای ارتقای فعالیت های زیرساختی در شهر، این دستگاه چند کمیسیون تشکیل داده است که شامل کمیسیون های تعیین وضعیت املاک شهرداری، طراحی شهری و سیما و منظر شهری، طراحی و اصلاح شبکه معابر و تقاطعات هم چنین کمیسیون زیرساخت های شهری می شود.
وی اضافه کرد: برای رسیدن به راهکارهای علمی و مدون و اجرایی کردن آنها در امور شهر، نیازمند آنیم تا معتمدین محلات کارگروه های نام برده را بر اساس گرایش و توانمندی های خود تشکیل دهند و پس از آن نماینده هر یک از کارگروه ها طی برگزاری جلسات با مدیران مجموعه مدیریت شهری کرج به تبادل نظرات در راستای ارتقای زیرساخت های شهری بپردازند.
شهردار کلانشهر کرج یادآور شد: در حال حاضر افزایش توان ناوگان حمل و نقل عمومی و راه اندازی مترو در این کلانشهر، محله محوری و توسعه محلات، شایسته سالاری و استفاده از تخصص جوانان در امور شهری، تقویت سرانه های فرهنگی و اجتماعی، ارتقای سیستم اتوماسیون اداری و شهرسازی در این دستگاه خدمات رسان، ساماندهی چهره شهر بعنوان یک کلانشهر از جمله اولویت هایی است که از سوی مدیریت شهری با جدیت هر چه تمام پیگیری می شود.
دکتر نصیری در پایان گفت: امید می رود جلسات مدیریت شهری کرج با معتمدین محلات منشا خیر و برکات بسیاری برای شهر و شهروندان باشد و خروجی های مثبتی را برای آبادانی و عمران همه جانبه و جاودان کرج به ارمغان بیاورد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 760237
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.