جعفر مقیمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این بسته ها شامل کیف و لوازم التحریر می باشد که به منظور کمک به دانش آموزان بی بضاعت اتباع خارجی در سطح مدارس البرز انجام شد.
وی اظهار کرد: در مدارس ابتدایی البرز 15 هزار و 920 دانش آموز اتباع خارجی که بیشتر افاغنه هستند تحصیل می کنند.
وی تصریح کرد: بیشترین جمعیت دانش آموزی تبعه افغانستان در مدارس شهرستان ساوجبلاغ به خصوص در روستاها مشغول به تحصیل هستند.
وی ادامه داد: در بین دانش آموزان پایه اول ابتدایی 300 بسته آموزشی توزیع شد که 70 بسته آن مربوط به درس ریاضی است.
وی بیان کرد: از سوی اداره کل اتباع خارجی استانداری البرز نیز 200 بسته سواد آموزی و 150 میز و نیمکت برای توزیع در مدارس البرز تهیه شد.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب همواره بر پوشش تحصیلی اتباع خارجی با نگاه انسان دوستانه تاکید دارند به همین دلیل در جمهوری اسلامی ایران تلاش شده است که هیچ دانش آموز خارجی در ایران از جمله در این استان از تحصیل بازنماند.
مقیمی با اشاره به هزینه سنگین تحصیل دانش‌آموزان اتباع خارجی در ایران ، یاد آور شد: اما واقعیت این است که جمهوری اسلامی ایران با نگاهی انسان دوستانه و الهام گرفته از آموزه‌ها‌ی اسلامی، شرایط تحصیل دانش‌آموزان اتباع خارجی را در کشور فراهم کرده است.
وی تصریح کرد: دانش آموزان اتباع خارجی در سال تحصیلی جدید به صورت رایگان در مدارس کشور نام نویسی شدند و در شرایطی همانند دانش آموزان ایرانی به تحصیل می پردازند.
وی اضافه کرد: در سال تحصیلی 97-96 در مدارس البرز ، 25 هزار دانش آموز تبعه خارجی که بیشتر افغانستانی اند مشغول تحصیل شدند.
وی با اشاره به اینکه حدود 6 درصد از دانش آموزان مهاجر کشور در این استان تحصیل می کنند، تصریح کرد: استان البرز به دلایل مختلفی از جمله نزدیکی به پایتخت، آب و هوای مساعد، خاک حاصلخیز و وجود مزارع، کارخانجات و صنایع تبدیلی همواره مکان مناسبی برای مهاجرت به شمار آمده است به همین دلیل امروز از البرز تحت عنوان ترمینال مهاجرت کشور یاد می شود.
وی در ادامه به پراکنده بودن دانش‌آموزان اتباع خارجی در همه مدارس البرز پرداخت و افزود: مدارس مشخصی برای تحصیل این دانش‌آموزان وجود ندارد و همه بچه‌ها در کنار یکدیگر به تحصیل می‌پردازند.
2819 /1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.