منصور رحمانیان روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگارایرنا افزود: تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی حاکی از نفوذ سامانه بارشی با فعالیت فرابار شمالی و همراهی آن با امواج کم دامنه و کم و بیش ناپایدار سطوح میانی در منطقه می باشد.
وی ادامه داد: انتظار می رود که با شمالی شدن سوی جریانات و شدت گرفتن گرادیان این توده هوا از صبح چهارشنبه تا ظهر پنجشنبه هفته جاری رشد ابر و وزش باد شدید، رعد و برق، بارش پراکنده برف در ارتفاعات شمالی استان شاهد باشیم.
رحمانیان گفت: شروع بارش ها از عصر سه شنبه درارتفاعات شمالی استان و نیز اواسط روز چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در دامنه های جنوبی البرز مرکزی با بارش باران پیش بینی می شود.
این مسئول خاطر نشان کرد:به علت وزش باد شدید،کاهش دما و بارش های پراکنده همراه با رعد و برق در استان البرز به خصوص ارتفاعات شمالی و جاده چالوس ، احتمال ریزش سنگ و رانش کوه وجود دارد.
وی اظهار داشت: مسافران و کوهنوردان که قصد عبور از مسیر های کوهستانی را دارند، انتظار می رود ضمن اتخاذ تمهیدات لازم جهت سفر،حتی الامکان از چادر زدن و توقف در مسیل های فصلی و حاشیه رودخانه ها خود داری نمایند.
وی گفت: طی روز های سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری کاهش 6درجه ای دما در استان البرز پیش بینی می شود.
7410/ 6155خبرنگار:مژگان السادات سجادی**انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.