به گزارش ایرنا، روزنامه پیام زمان این مطلب را به قلم حسنعلی گرمابی در ستون یادداشت خود به رشته تحریر درآورده است.
در بخشی از این مطلب آورده شده: تولید، توزیع و مصرف سه بخش عمده فعالیت اقتصادی هستند و این سه رابطه متقابل با یکدیگر دارند،یعنی هر کدام از آنها بر دو بخش دیگر تاثیر دارند و از آنها نیز تاثیر می پذیرند، اما از آنجا که مصرف تقریبا مقصد تولیدات یک فعالیت اقتصادی است اهمیت بسزایی پیدا می کند ، زیرا هر گونه تغییر در مقصد، تولید و توزیع یک کالا را به شدت متاثر می سازد.
در اقتصاد مقاومتی نیز که موضوع ،درآمد زایی و افزایش تولید به هر قیمت و با هر روشی نسبت مصرف جایگاه مضاعفی پیدا می کند، زیرا به هر قیمتی و با هر شیوه ای نمی توان ثروت تولید کرد پس تولیدات بایستی با دقت بیشتری مصرف گردد.
در بخش دیگری از این مطلب آورده شده:در گزارشی آمده کشور ایران بعد از آمریکا و روسیه سومین مصرف کننده گاز در جهان است که متاسفانه بخش قابل توجهی از این مصرف را می توان جزء اتلاف انرژی لحاظ کرد چرا که در کشورهایی دیگر مانند آمریکا بیشترین مصرف گاز در امور صنعتی و زیر بنایی بوده ولی در ایران بیشترین مصرف در بخش خانگی است، در برق و آب نیز گزارش ها نشان از سرانه مصرف بالا نسبت به متوسط سرانه مصرف جهانی است.
بنابراین آموزش مدیریت مصرف و مصرف درست ضرورتی اجتناب ناپذیر است و کشوری که به دنبال اجرای راهبرد اقتصاد مقاومتی است عزم همگان را برای اصلاح الگوی مصرف می طلبد.
در بخش پایانی این مطلب آورده شده: تحقق اقتصاد مقاومتی مستلزم تحقق اصلاح الگوی مصرف و مصرف بهینه است و همه در این تحقق نقش و سهم دارند.
7414/1535خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.