سرپرست اداره تعاون روستایی شهرستان ساوجبلاغ روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 3 هزار و 805 تن انواع نهاده های دامی توسط تشکل های تحت پوشش استان در شهرستان ساوجبلاغ تامین وتوزیع شد.
ناصر بحری افزود: این نهاده های دامی شامل انواع سبوس ، کنسانتره ، انواع کنجاله (کنجاله سویا ، کنجاله کلزا و.. )، ذرت دانه ای و علوفه ای، جو و سایر مکمل های دامی است.

**توزیع بیش از 5 تن انواع نهاده ها در نظرآباد
رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان نظرآباد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: این شهرستان با داشتن 1700هکتار اراضی زیر کشت آبیاری تحت فشار و دارا بودن تعداد بسیاری واحد دامداری صنعتی و نیمه صنعتی از مهم ترین قطب های کشاورزی در استان البرز است که با توجه به این موضوع این منطقه را می توان دارای شرایط مناسبی از نظر فعالیت های زراعی ، باغداری و دامپروری برشمرد.
فرشاد ایمانی افزود : نقش تعاونی های روستایی، کشاورزی، تولیدی و زنان با توجه به برنامه های اقتصاد مقاومتی در جهت کمک و توسعه بخش تعاون در این اداره بسیار حیاتی است.
وی اظهار داشت: همچنین شهرستان نظرآباد در تولید محصولات استراتژیکی از جمله گندم دارای رتبه دوم استانی و تولید دانه روغنی کلزا ، دارای رتبه اول استانی می باشد.
ایمانی تاکید کرد : تعاونی های این شهرستان از ابتدای سال جاری به میزان 5253 تن انواع نهاده دامی را به ارزش 46 میلیارد و 24 میلیون ریال در بین دامداران عضو تعاونی ها توزیع کردند که در این مقطع زمانی 813 تن انواع کودهای شیمیایی توسط تعاونی ها موجود در شهرستان توزیع شده است .
وی در ادامه گفت: همچنین شرکت تعاون روستایی احمد آباد اقدام به خرید 10 تن بذر ذرت به رقم 704(علوفه ای ) از مراکز معتبر کرد که این رقم در سال قبل با استقبال بی نظیر کشاورزان ذرتکار شهرستان مواجه شد و تاکنون نیز مورد توجه کشاورزان منطقه قرار گرفته است.
6156/ 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.