به گزارش خبر آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری البرز،پس از معرفی سرپرست جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، نخستین نشست رسمی «سیدحمیدطهائی» استاندار البرز با نمایندگان انجمن های فرهنگی و هنری و تعدادی از فعالان عرصه مطبوعات و رسانه استان،عصر چهارشنبه در محل استانداری برگزارشد؛نشستی تا در آن اهالی فرهنگ، هنر و رسانه واگویه ها و دغدغه هایشان را بازگو کنند.
خیرمقدم به خیلدار
استاندار البرز در جمع هنرمندان و اصحاب رسانه ازعلی خیلدار سرپرست جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکر کرد که زمینه ساز برقراری این ارتباط شده اند.
طهائی در بدو امر کلیددار اداره کل ارشاد البرز را با ذکر سوابق کاری معرفی کرد و گفت: ایشان از بین گزینه های معرفی شده در زمره خانواده معظم شهدا هستند و خود از رزمندگان و افراد صاحب سبقه در دوران هشت سال دفاع مقدس، آشنا به کار بوده و پیش از این نیز سابقه قائم مقامی اداره کل ارشاد استان تهران را در کارنامه کاری دارند و در واقع بنوعی کار را می شناسند و ترجیحا نیز ایشان انتخاب شدند چرا که از نیروهای بومی استان هم هستند.
وی برای مدیرکل سابق ارشاد هم آرزوی توفیق داشت و اظهار امیدواری کرد،سرپرست و متولی جدید هنرمندان و اهالی رسانه بتواند در حوزه های گوناگون اقداماتی راهگشا داشته باشد.
آغاز ماموریت های کلیددار جدید ارشاد / طرح احداث موزه هنرمندان را پیگیری کنید
طهائی در این نشست ترجیح داد تا اقداماتی که پیش از این در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه انجام شده پیگیری کند،به همین جهت نیز از خیلدار خواست تا مصوبات نشست های پیشین و روند اجرایی شدن آن را پیگیری کند.

اما آنچه بیش از هر چیز دغدغه اهالی فرهنگ و هنر عنوان شد وجود سقفی واحد برای گردهمایی صاحبان این عرصه بود تا مجبور به کوچ اجباری به پایتخت نباشند،طهائی در این رابطه و به دنبال درخواست نخست برای پیگیری اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگ و هنر، از سرپرست جدید اداره کل ارشاد خواست تا روند اجرایی شدن طرح«موزه هنرمندان» را نیز پیگیری کند.

استاندار البرز گفت: این طرح برای آینده شهر، استان و هنرمندانشان یادگاری ارزشمند خواهد بود و به مرکز و موزه ای برای هنرمندان تبدیل خواهد شد تا زیرسقف واحدی آثار خود را عرضه کنند.
وی با اشاره به پیش بینی احداث موزه هنرمندان در محل تپه مرادآب،افزود: برای افرادی که بعنوان گردشگر به این استان می آیند نیز این مرکز مکانی ارزشمند خواهد بود چرا که آثار ماندگار هنرمندان معاصر و گذشته را در قالب نمایشگاه هایی از دستاوردهای فرهنگی و هنری نظاره گر خواهند بود در کنار اینکه از افق و چشم انداز بام کرج بهره مند خواهند شد و المان ماندگاری از صاحبان فکر و هنر برجای خواهد ماند.
طهائی از اهالی هنر هم خواست تا در طراحی موزه هنرمندان استان مشارکت داشته باشند و طرح و نظر بدهند.


برون سپاری امور فرهنگی و هنری به انجمن ها، سیاست اداره کل ارشاد
علی خیلدار سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز نیز در این دیدار از پیگیری مطالبات هنرمندان استان خبر داد و گفت: سیاست برون سپاری امور به انجمن ها و بخش خصوصی را در برنامه کاری داریم و با رویکرد چابک سازی، امور فرهنگی را توسط صاحبان فرهنگ و هنر اداره خواهیم کرد.
وی افزود: در این بین از ظرفیت رسانه ها هم استفاده خواهد شد و مطمن هستیم وقتی امور توسط خود اهالی فرهنگ،هنر و رسانه انجام شود کارکرد اصلی والای هنرهای هفتگانه به سرمنشاء مقصود خواهد رسید.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 700276
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.