به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از اردبیل؛ نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: توهین به رئیس جمهور محترم را توهین به آراء مردم می دانم و این هتاکی نشانه بارز وحدت شکنی و آب در آسیاب دشمن ریختن است.

رضا کریمی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با گرامیداشت یاد شهدای هفتم تیر و تبریک عید فطر و همچنین هفته قوه قضائیه گفت: اقدام ناشایست و نابخردانه توسط عده ای در روز جهانی قدس و توهین به رئیس جمهور محترم را توهین به آراء مردم می دانم و این هتاکی نشانه بارز وحدت شکنی و آب در آسیاب دشمن ریختن می باشد.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ضمن محکوم کردن توهین به رئیس جمهور که جز به هم زدن آرامش و امنیت و لطمه به وحدت ملی با آثار و پیامدهای بسیار تاسف بار نتیجه نداشته، از ارکان مذکور و مراجع ذی صلاح درخواست می کنم به منظور پیشگیری از تکرار این قبیل اقدامات نادرست با عاملین این کار برخورد شود و نتیجه رسیدگی را به مردم شریف ایران گزارش دهند.

مردم بدعهدی های دولتمردان آمریکا را فراموش نمی کنند

کریمی افزود: مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی هیچ وقت شیطنت ها و بدعهدی های دولتمردان آمریکا را فراموش نمی کنند و به خوبی می دانند آمریکا با موقعیت ترامپ به دنبال ایجاد تنش بین کشورهای خاورمیانه است.

وی ادامه داد: آمریکا تلاش می کند حتی با ایجاد اختلاف بین کشورهای متحد خویش از قبیل ترکیه، عربستان و قطر، چرخ اقتصاد خود را روغن کاری کنند بنابراین تحرکات هر چند تکراری از طریق مجالس و مراکز نظامی خود نشان می دهد ولی باید بداند این اقدامات مردم را جدی تر می کند.

کریمی افزود:تعرضات به نیروهای مسلح جمهوری اسلامی از قبیل سپاه پاسداران و نیروهای قدس از سوی دشمنان حاکی از عدم دقت و شناخت از اصالت این نیروها و پیوند عمیق آن ها با مردم شریف است به نحوی که این نیروی برآمده از متن ملت ایران اسلامی بوده و صیانت از دستاوردهای انقلاب وظیفه اصلی شان می باشد.

وی با اشاره به شیطنت های آل سعود در منطقه گفت: غده سرطانی رژیم اشغالگر قدس باعث برهم زدن امنیت منطقه شده است.

ترکیب کابینه دوازدهم از بین شایستگان و متخصصین باشد

کریمی در خصوص کابینه دولت دوازدهم گفت: اقتضای زمانی و فهم مشترک مجلس و دولت می طلبد که اساس و ترکیب کابینه دوازدهم از بین شایستگان و متخصصین باشد و سعی شود روح شعار سال در عملکرد خوب کابینه تجلی پیدا کند به نحوی که ترکیب وزیران معرفی شده توان شناخت جامعه از استعدادها و ظرفیت ها و پتانسیل های مناطق مختلف کشور را در خود داشته و از فرصت ها و تهدیدها به نحو مقتضی در راستای توسعه اقتصاد به کار گرفته شود.

وی ادامه داد: مردم زمانی از بی قانونی زجر می کشیدند؛ اما امروز از انباشت قانون و بی توجهی به آن رنج می برند.

کریمی با اشاره به قانون تقسیمات کشوری افزود: باید براساس قانون مسائل روستاها، شهرها و شهرستان ها مورد رسیدگی قرار بگیرد؛ اما متاسفانه در این راستا به ماده ۱۰ قانون تقسیمات کشوری در استان اردیبل رسیدگی نمی شود و برخلاف قانون شکاف سرزمینی در شهرستانی مانند نیر به وقوع پیوسته و مردمان شهرستان هایی در غرب و شرق استان اردبیل همچنان منتظر الحاق و رهایی از انتزاعشان هستند و نباید فراموش کرد الان تمرکز مناسبت های مذهبی، فرهنگی، داد و ستد و مسائل پزشکی و درمانی به اردبیل محدود شده است.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید به مشکلات روستاهای حوزه انتخابیه ام رسیدگی شود و همچنین با توجه به وجود ظرفیت بالای گردشگری در استان اردبیل، امکانات لازم برای گردشگران فراهم شود و ضعف در زیرساخت ها رفع شود به دلیل اینکه توسعه صنعت گردشگری در تولید درآمد و اشتغال نقش دارد.

وی افزود: پتانسیل های طبیعی، توریسم ورزشی و همچنین وجود آب های گرم و چشمه سارهای زلال و طبیعت بکر استان اردبیل می تواند زمینه حضور ۷ میلیون گردشگر را در استان فراهم کند.

کریمی گفت:وزارت نیرو اقدامات لازم جهت تامین و مدیریت منابع آبی را در استان اردبیل فراهم کند؛به دلیل اینکه در شهرستان اردبیل مردم از کمبود آب و کیفیت پایین در رنج هستند،این در حالی است که در حوزه های مختلف آبی از جمله ارس، قزل اوزن و رودخانه های دیگر آب به دریای خزر ریخته می شود.

انتقاد از بی توجهی به زنگ خطر بی آبی در حوزه کشاورزی

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: گویا زنگ خطر بی آبی در حوزه کشاورزی موثر نبوده و در این رابطه به اردبیل رسیدگی لازم نمی شود و مشکل کمبود آب در این استان جدی گرفته نشده و روستاها روز به روز خالی تر از سکنه می شوند، این در حالی است که تقویت بخش کشاورزی نقش مهمی در توسعه کشور و اشتغالزایی دارد.

وی با تاکید بر لزوم رسیدگی به راه آهن اردبیل گفت:در سال ۹۶ اعتبارات و اسناد خزانه و صکوک اسلامی درحد قابل قبولی توسط دولت به ویژه وزارت راه و شهرسازی تعهد شده که قابل تقدیر است،البته نقش مجمع نمایندگان استان اردبیل و نماینده ولی فقیه در پیگیری مسائل مذکور مهم بوده است.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود:استان اردبیل یک استان مرزی و صادرات محور است؛ بنابراین باید امکانات لازم برای پیشرفت استان تامین شود.

تاکید بر رسیدگی به نابسامانی موسسات مالی

کریمی با اشاره به بخش تبدیل اردبیل به منطقه آزاد تجاری در رونق اشتغال و تولید گفت: باید شرایط لازم برای توسعه صادرات و رونق بازار در اردبیل فراهم شود و نباید فراموش کرد تولید ناخالص داخلی استان نسبت به میانگین کشوری کمتر است.

این عضو هیئت رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وضعیت اسفناک و نابسامان موسسات مالی مانند کاسپین، سپرده گذاران، مردم و حتی نمایندگان را با مشکل دچار کرده بنابراین مسئولان بانک مرکزی با مردم و نمایندگان و سپرده گذاران صادق باشند چرا که فرار از این چاره ای نخواهد داشت.

 

 

۴۶
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 690941
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.