ملیحه اکبری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ترافیک و آلودگی هوا، ساخت و ساز بی رویه و مهاجرپذیری بالا، کمبود سرانه فضای سبز، تعرض به باغات و زمین های کشاورزی، عدم دسترسی به منابع پایدار درآمدی، کمبود زمین برای تامین سرانه های خدماتی و مشکلات فرهنگی از جمله دغدغه هایی هستند که رفع آنها در اولویت نخستین دوره شورای اسلامی شهر فردیس قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: با بکارگیری مشاورین با تجربه و استفاده از نیروی انسانی متخصص و متعهد و پیاده سازی برنامه های مدون و راهبردی باید به دنبال علاج دایمی مشکلات منطقه بود.
وی اظهار داشت: امید است که با جلب مشارکت بخش خصوصی ، تخصیص تسهیلات و مشوق های قانونی برای هدایت سرمایه های سرگردان جامعه که همسو با مبانی «اقتصاد مقاومتی» نیز به شمار می رود، بتوان گام های موثری در مسیر تامین نقدینگی جهت تزریق به پروژه های عمرانی و زیرساختی برداشت .
اکبری گفت: باید به سمت پرهیز از تراکم فروشی و شهر فروشی حرکت کرد و هرگونه وابستگی مالی شهرداری فردیس به منابع ناپایدار و کاذب درآمدی را قطع کرد.
عضو منتخب شورای شهر فردیس با اشاره به اینکه سال 96 را باید مقطعی حساس و سرنوشت ساز در تاریخ سیاسی شهرستان فردیس برشمرد؛ افزود: فردیسِ پرجمعیت و در عین حال محروم و کم برخوردار صاحب مدیریت شهری مستقل شد و شهروندان با حضور در پای صندوق های رأی، 9 وکیل خود را روانه پارلمان شهری فردیس کردند و 29 اردیبهشت ماه را به روزی تاریخی و به یاد ماندنی تبدیل نمودند.
اکبری گفت: شهرداری کرج طی سالیان اخیر به سهم خود برای اعتلاء و آبادانی مناطق 3 و 10 این کلانشهر یا همان فردیس کوشیده است اما به دلیل تراکم بالای جمعیت و انبوه نیازها و مشکلات هنوز رد پای محرومیت در اکثر محلات و کوچه های شهر به چشم می خورد و شهروندان از نارسایی ها و کمبودهایی که وجود دارد، گلایه مند و دلواپس هستند.
عضو منتخب شورای شهر فردیس اظهار داشت: اکنون شهر فردیس در دوران گذار قرار گرفته و می رود که در آینده ای نزدیک شاهد شکل گیری و استقرار مدیریت شهری مستقل باشد و این مهم محقق نمی شود مگر با همکاری و مساعدت مسئولان استانی و شهرستان فردیس .
اکبری افزود: مشکلات کنونی و مطالبات روی زمین مانده فردیس با هیاهوی کاذب حل نخواهد شد و مسیر آبادانی و شکوفایی منطقه از مسیر وحدت و تعامل عبور می کند .
وی بیان داشت : با پایبندی همگان به روح قانون و حرکت در مسیر منویات شهداء و امام شهداء و مقام عظمای ولایت و استفاده از تمام ظرفیت ها و پتانسیل های موجود می توان موانع سخت و دشوار را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشت و قله های رفیع سعادت و موفقیت را یکی پس از دیگری فتح نمود.
وی در ادامه افزود: باور دارم که اعتماد ارزشمند مردم فهیم و آگاه به اعضای شوراهای اسلامی باید به عنوان سرمایه ای ارزشمند در مسیر حل مشکلات مردم و اعتلاء و آبادانی و عمران مضاعف شهرها و روستاها بکارگیری شود و اینکه ما نمایندگان و وکلای مردم به دنبال رویه های ناصحیح و صیانت از منافع شخصی به جای مصالح عمومی جامعه باشیم، بی شک به جایگاه رفیع نظام شورایی لطمه وارد می سازد و ظلمی بزرگ به نظام و ملت به شمار می رود بنابراین باید خود را وقف مردم نموده و برای پاسخگویی مثبت به دغدغه ها و مطالبات ایشان صادقانه و جانانه بکوشیم.
اکبری بیان کرد: امیدوارم که وکلای مردم تا سال 1400 مقتدرانه، ولایی و بسیجی وار و سرافرازانه در خدمت مردم و رفع نیازهای شهر باشند و کارنامه عملکردمان در دست راست قرار گیرد و نزد خداوند متعال و خلق خدا روسفید باشیم.
7413/ 6155خبرنگار:معصومه مهتاب** انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.