مسعود مهران نیا روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز، 65 هزار دانش آموز در پایه های مختلف تحصیلی در مرحله آموزشگاهی و منطقه ای شرکت کردند که از این تعداد 74 نفر برای شرکت در مسابقات کشوری برگزیده شدند.
وی هدف از اجرای این مسابقات را ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی ، شناخت شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان و تربیت نخبگان قرآنی ذکر کرد.
وی یکی از شاخص‌های اصلی آموزش و پرورش البرز را درحوزه علوم قرآنی عنوان کرد و یاد آور شد: آشنایی دانش‌آموزان با قرآن ، معارف اسلامی و نشر ارزش‌های قرآنی، اسلامی و انقلابی از جمله اهداف سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن ،نماز و عترت در مدارس برشمرد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزخاطر نشان شد: مسابقات قرآن ،نماز و عترت در راستای سندتحول بنیادین آموزش و پرورش ، آشنایی دانش‌آموزان با ارزش‌های دینی و نزدیکی آنها به خداوند متعال در مدارس اجرایی شده است.
مهران نیا تصریح کرد: این مسابقات در رشته های مختلف از جمله حفظ، تلاوت، تفسیر، مفاهیم، نهج البلاغه، قرائت و انشاء نماز، صحیفه سجادیه و مداحی برگزار شد.
وی اضافه کرد: در مرحله منطقه ای 15 هزار دانش آموز این استان در مسابقات قرآن ، عترت و نماز برتر شناخته شدند.
وی خاطر نشان کرد: 1500 دانش آموز البرزی در سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن ، نماز و عترت حائز رتبه اول تا نهم شدند.
وی ادامه داد: برای نفرات برگزیده استانی راه یافته به مرحله کشوری در رشته های مختلف به مدت 4 روز نشست های توانمند سازی با حضور اساتید برجسته استانی و کشوری فعال در این بخش پیش بینی شده است.
مهران نیا یادآور شد: نشست های توانمند سازی برای دختران و پسران برگزیده قرآنی البرز در هنرستان آیت ا...خامنه ای و مرکز تیز هوشان شهید سلطانی کرج برگزار می شود.
وی گفت: دانش آموزان برگزیده البرزی برای شرکت در مرحله کشوری مسابقات قرآن ، نماز و عترت تابستان امسال به مشهد مقدس و اردبیل اعزام می شوند.
استان البرز 440 هزار دانش آموز دارد.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر** انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.