به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی ناطقی در خطبه های عید سعید فطرشهرستان ساوجبلاغ که با حضور هزاران نفر از مردم مومن در محوطه مصلی بزرگ شهر هشتگرد برگزارشد، افزود: قانونمداری در جامعه یک وظیفه بوده و خودسری و حرمت شکنی جرم است.
وی با بیان اینکه انتخابات تمام شده و باید حرمت شکنی و قانون شکنی نکنیم و بر آنچه که قانون برآن صحه گذاشته احترام بگذاریم ،گفت : یک ماه تمرین کردیم، دروغ و ناسزا نگویم به واسطه اینکه روزه ما باطل نشود، پس می شود در ادامه سال این موضوع مهم اخلاقی را حفظ کرد و این مفسده را برای همیشه از خودمان دور کنیم.
وی با تبریک عید سعید فطر به مسلمانان جهان گفت: این عید زمان بازگشت انسان به فطرت پاک الهی است.
امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ اظهار داشت:عید سعید فطر به امت اسلامی عزت و عظمت می بخشد و در بخش فردی نیز موجب بازگشت انسان به فطرت اصلی خویش است.
وی این عید را دارای آثار فردی و اجتماعی ذکر کرد و اثر اجتماعی آن را در وحدت و اتفاق امت اسلامی بسیار تاثیر دانست.
وی بیان کرد: در دین اسلام اجتماع ، وحدت و همدلی مسلمانان از اهمیت ویژه برخوردار بوده و باید به این موضوع توجه ویژه ای بشود .
ناطقی از اعیاد فطر و قربان به عنوان اعیاد بزرگ اسلامی یاد کرد و افزود : فطر عید ضیافت و مقدمه ای برای لقاالله یعنی عید قربان می باشد.
وی در ادامه بر احترام متقابل فرزندان و والدین در جامعه اسلامی تاکید کرد و گفت:پدران ومادران هم باید حقوق فرزندان را رعایت کنند .
وی پدیده تلفن همراه و استفاده بیش از حد از آن در جامعه توسط قشر جوان را یک آسیب بیان کرد و خواستار روشنگری بیشتر رسانه ها در این خصوص شد.
امام جمعه ساوجبلاغ همچنین با اشاره به آثار مطالعه در جامعه خواستار توسعه این فرهنگ در بین تمام آحاد مردم شد.
6155/1535 خبرنگار: حکیمه کشاورز** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.