فرهاد منظوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت شامل کانون های فرهنگی، تربیتی، سالنهای ورزشی، مدارس طرح هجرت و بسیج دانش آموزی است.
وی اظهار داشت: در این پایگاه ها برنامه های مختلفی برای اوقات فراغت دانش آموزان در بخش هایی چون فرهنگی هنری،علمی و آموزشی،ورزشی و اردویی با رویکرد شادابی و نشاط و مشارکت دانش آموزان اجرا خواهد شد.
منظوری افزود: برنامه های تابستانه فقط برای دانش آموزان تدارک دیده نشده بلکه برای فرهنگیان نیز برنامه ریزی شده است.
وی گفت: برگزاری یک دوره مسابقات حفظ و قرائت قرآن و تفسیر ویژه دانش آموزان و فرهنگیان،قرائت و حفظ قرآن برای پایه ششم،تشکیل کلاس های الگوی تلاوت قرآن برای پایه های سوم تا ششم ابتدایی در داراالقرآن امام خمینی(ره) از دیگر برنامه های این پایگاهها است.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش وپرورش ناحیه دو کرج و شهرستان فردیس گفت: کتابی با نام نور باران برای دانش آموزان اول تا پنجم ابتدایی پیش بینی شده که قران را حفظ و در قالب مسابقه برگزار می شود.
منظوری افزود: برگزاری مسابقه کتابخوانی مصباح الهدی زندگینامه 14 معصوم(ع) ویژه دانش آموزان دوره ابتدایی،محفل انس با قرآن،مسابقه کتابخوانی شیوه های دعوت به نماز،اجرای مرحله دوم طرح آرامش ماندگار و مسابقه غیرحضوری تفسیرقرآن جزء16 تا 30 ویژه فرزندان فرهنگی از دیگر اقدامات در نظر گرفته شده برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان است.
وی ، اعزام دانش آموزان برای اردوهای اصفهان و مشهد مقدس ،برگزاری مسابقه مشاعره در دهه کرامت ،همایش تجلیل از سادات ،دوره کارگاهی مهارتی اجتماعی ویژه دانش آموزان تشکل های پیشتاز و فرزانگان را از دیگر برنامه های این پایگاه برشمرد.
منظوری گفت: کلاسهای آموزشی در زمینه هنری،خوشنویسی،چرم دوزی،زبان،کامپیوتر و برگزاری مسابقات ورزشی از جمله فوتسال،والیبال،هندبال،بدمینتون،تکواندو و کاراته برای دانش آموزان دختر و پسر پیش بینی شده است.
سال گذشته بیش از سه هزار دانش آموز در پایگاههای تابستانه شرکت کردند.
7417/ 6155خبرنگار:منصورجمشیدی** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.