به گزارش ایرنا، غلامرضا حمیدی روز چهارشنبه درنشست هماهنگی در زمینه تاسیس اتاق فکر ویژه 'IT' در اتاق بازرگانی استان گفت: با توجه به زیرساخت ها و ظرفیت های موجود استان ، با رفع موانع در بهره گیری از 'آی تی' زمینه برای تولید ثروت ، بهبود کسب و کار و رونق تولید و اشتغال بیش از پیش فراهم خواهد شد.
وی افزود: مهمترین مشکلی که در این زمینه خودنمایی می کند این است که همه ما افراد ذینفع با هم یک دست و همراه نیستیم و هر کدام سعی داریم با سلیقه و روش خودمان مشکل را حل کنیم.
وی حضور همه افراد ذینفع در بحث 'آی تی' در نشست اتاق های فکر و استفاده از صاحب نظران دانشگاه، پارک های علم و فناوری و صنعتگران با تجربه را گامی موثری در جهت پیشرفت و توسعه اقتصاد استان عنوان کرد.
وی تصریح کرد: برای تحقق برخورداری مناسب و درحد انتظار از ' آی تی' باید دو بخش خصوصی و دولتی با هدف مشترک در کنار هم قرار گیرند تا گام های موثری در این زمینه برداشته شود.
وی در ادامه اظهاراتش گفت : در طول دولت یازدهم پهنای باند از شش گیگا بایت به 64 گیگا بایت افزایش یافته دراین مدت 900 میلیارد تومان اعتبار در حوزه زیرساخت ارتباطی و فناوری اختصاص یافته که 80 درصد این رقم از طریق بخش خصوصی محقق شده است.
حمیدی افزود: استان البرز دربخش توسعه فناوری از رتبه 14 به رتبه 5 رسیده و 9 برابر رشد داشته است.
وی ادامه داد : در بخش خدمات دولت الکترونیک نیز از 48 خدمت اکنون به 575 خدمت در سه سطح اطلاع رسانی، برقراری ارتباط با دستگاه های اجرایی و ایجاد ارتباط دو طرفه رسیده ایم .
مدیرکل فناوری و اطلاعات البرز با اشاره به پوشش مناسب پهنای باند در استان افزود: هم اکنون مردم استان از مزایای بسیار خوب استفاده مناسب از اینترنت با سرعت بالا از طریق گوشی هایشان برخوردار هستند.
7411/ 6155خبرنگار: سیده فرناز مرتضوی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.