به گزارش خبر آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری البرز، فتح الله حقیقی در جلسه هیات نظارت بر سازمان های مردم نهاد که صبح دوشنبه برگزار شد با تاکید بر لزوم ساماندهی سمن های خیری استان افزود: روند دریافت و نظارت مجوزها باید بازنگری شود.
وی با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد مسئولیت سیاسی و اقتصادی ندارند ادامه داد: سمن ها بر اساس مسئولیت انسانی و اجتماعی که برای خود در نظر گرفته اند، درصدد کمک به هم نوعان خود بوده و می توانند در این راه برای مسئولان تصمیم ساز باشند.
حقیقی با اشاره به راه اندازی صنف خیرین اصناف استان البرز گفت: این سمن اهداف ارزشمندی دارد که در صورت تحقق اقدامات بزرگی را در راستای کمک به نیازمندان عملی خواهند کرد و البته روند امور آن نیز نظارت می شود.
وی افزود: قبض فروشی توسط سمن های خیری غیر قانونی است و خاطیان باید به جد شناسایی و ساماندهی شوند تا راه هر گونه سوء استفاده متخلفان بسته شود.
معاون استاندار قانون را مرجع اصلی صدور مجوز برای سازمان های مردم نهاد دانسته و اضافه کرد: دستورالعمل های لازم در این رابطه باید طی دوره های آموزشی و توجیهی برای فعالان اجتماعی تشریح شده و بر اساس آن نظارت صورت گیرد چراکه برخی به دلیل ناآگاهی از قوانین، تخلف می کنند.
وی گفت: سایتی برای ارائه اطلاعات دقیق از فعالیت سمن ها ایجاد خواهد شد که مردم از این طریق آگاهی های لازم را کسب کنند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 678720
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.