به گزارش ایرنا، حجت الاسلام جعفر محسن زاده در خطبه های این هفته نماز جمعه نظرآباد با تسلیت سالروز شهادت حضرت امیر مومنان علی (ع) به نمازگزاران گفت: در هفته ای که گذشت رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان نکات بسیار مهمی را ایراد فرمودند که نیازمند تحلیل و دقت نظر است اما در بین این بیانات یکی از تعابیری که ایشان فرمودند تعبیر آتش به اختیار بود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه برخی متاسفانه سوء استفاده ها و سوء تعبیر هایی از این تعبیر نموده اند، لازم است دراین خصوص روشنگری کنیم.
محسن زاده گفت: نکته اول این است که اصل توصیه رهبری به جوانان به عنوان افسران جنگ نرم بود و خطاب به همه هسته های فکری و عملی و جهادی و فرهنگی کشور بود که البته در اینکه در این تعبیر ما نقد جدی مقام معظمرهبری و گلایه و اشکال به نهادها و مراکز سیاستگذاری فرهنگی را ملاحظه می کنیم .
وی اظهار داشت : البته این به معنای قطع امید از ستادها و مرکزیت های وجود در نظام هم نیست آن ها هم موظف به اصلاح خودشان هستند باید هرچه سریعتر از حالت اختلال و تعطیلی در آن مورد خاص خارج بشوند و وظیفه خودشان را انجام بدهند.
خطیب جمعه نظرآباد گفت: اما با توجه به مبانی فکری و سابقه طولانی رهبر معظم انقلاب که فردی کاملا نظام مند هستند باید عرض بکنیم که تعبیر آتش به اختیار تجویز به بی نظمی و هرج و مرج و خود سری و کار ضد نهادی و ضد ستادی یا حرکت های تخریبی و مانند آن نیست.
وی ادامه داد: از سوی دیگر این به معنای تخریب یا حمله کردن به نهاد های دولت و یا وزارت خانه ها نیست، این به معنای آتش گشودن به سمتی و رگبار بستن بی هدف و یا انجام فعالیتهای کور و بی برنامه نیست ، در طول سالیان گذشته هم بارها و بارها رهبر معظم انقلاب از مردمی کردن فرهنگ در دفاع از نظام و گفتمان انقلاب اسلامی صحبت کردند که این افسران جنگ نرم به صورت خود جوش و با حرکت های مؤمنانه روح و فکر انقلابی را در بدنه اجتماع تقویت بکنند.
محسن زاده گفت: قطعا در این حرکت خود جوش باید به قانون توجه کرد و به ارزش های اصیل انقلاب اسلامی به اهداف کلان نظام و بسیاری از عناصر دیگرباید به مصالح و منافع ملی نظام توجه کرد.
وی گفت: آتش به اختیار به این معناست که به استعداد و توان غنی و جدی مردمی و جامعه حزب اللهی و نیروی قدرتمند و پرتوان و پر انگیزه آن ها توجه کنیم. انقلاب نباید دچار رکود ناشی از تنبلی و کم تحرکی شود.
وی اظهار داشت: همین اردوهای جهادی فعالیت های جهادی در سازندگی کارهای فرهنگی مردمی در مساجد و رسیدگی به نقاط محروم کشور از جمله مصادیق همین امر هستند و ان شاء الله همه ما بتوانیم اولا بخوبی تشخیص بدهیم و بتوانیم برداشت درستی داشته باشیم و انشاء الله در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی بکوشیم.
وی با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی گفت: باید اتصاد نفتی ، وارداتی و مصرفی کنار بگذاریم که یکی از مصادیق تحقق اقتصاد مقاومتی رسیدگی به روستا ها به عنوان مراکز اصلی تامین و تولید مواد غذایی است .
6155/ 1535 خبرنگار: مریم صوفی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.