به گزارش ایرنا، عباس زمانیان روز دوشنبه در دومین نشست استانی اوقات فراغت دانش آموزان در البرز افزود: برنامه ریزی برای اجرای برنامه ها متنوع درغنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان باید در بخش پایگاه های تابستانی از جمله کانون های فرهنگی - تربیتی و اردویی در این استان مورد توجه قرار گیرد.
وی بیان کرد: پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت در مدارس منتخب، سالن های ورزشی آموزش و پرورش، کانون های فرهنگی و تربیتی و اردوگاه های دانش آموزی استان البرز فعال می شوند.
وی یاد آور شد: در غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان باید نگاه کارشناسانه و عمیق داشته باشیم تا برنامه های مختلفی برای مهارت آموزی ،گفتمان دینی، گسترش تعمیق انس با قرآن، اخلاق اسلامی و نشاط دانش آموزان در پایگاه های تابستانی البرز برنامه ریزی و اجرایی شود.
زمانیان تصریح کرد: در این پایگاه ها باید به توانمند سازی دانش آموزان در بخش های آموزشی، تربیتی ، فرهنگی ، ورزشی ، مهارتی و ... کمک کنیم.
وی ادامه داد: برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری، فرهنگ سازی برای ترویج فرهنگ مطالعه در کانون خانواده ،کارگاه های آموزشی - مهارتی برای دانش آموزان و والدین در قالب اردوهای خانوادگی در اردوگاه های آیت الله طالقانی و شهید بهشتی از دیگر محورهایی است که در پایگاه های تابستانی استان البرز باید به آن توجه کنیم .
وی اردوگاه‌ها و کانون‌های فرهنگی و تربیتی را سرمایه‌های مادی و معنوی آموزش و پرورش ذکر کرد و افزود: مدیران کانون‌ها باید با توجه به اعتبار، فضا ، امکانات و نیروی انسانی، فعالیت‌های خود را به منصه ظهور برسانند.
زمانیان اظهار کرد: امسال نیز همانند سال گذشته با مشارکت دستگاه های اجرایی استان البرز از جمله نیروی انتظامی ، هلال احمر، آتش نشانی و بهزیستی کارگاه های آموزشی خانوادگی در اردوگاه های آیت الله طالقانی و شهید بهشتی برگزار می شود.
این مسئول اضافه کرد: در تابستان 95 بیش از 105 هزار دانش آموز در پایگاه های تابستانی آموزش و پرورش البرز شرکت کردند.
در این نشست کارشناسان کانون های فرهنگی و اردویی البرز به بیان دیدگاه های خود در زمینه پایگاه های اوقات فراغت و چگونگی فرایند جذب و نام نویسی از دانش آموزان در پایگاه های تابستانی در این استان پرداختند.
البرز 440 هزار دانش آموز دارد.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.