به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از اردبیل حسین دشتی در جلسه مسئولان عمران و ساختمان اردبیل اظهار داشت: امسال خرید و احداث 180 واحد مسکونی را برای خانواده‌های تحت حمایت که فاقد منزل مناسب هستند در دستور کار قرار داده‌ایم به طوری که احداث مسکن و ایجاد سرپناه مناسب و مقاوم برای خانواده‌های تحت پوشش از جمله خدمات ارزنده کمیته امداد است که با یاری خیران، مسئولان و دستگاه‌های اجرایی می‌توانیم گام‌های مؤثرتری را برای خانه‌دار شدن مددجویان برداریم.

وی بیان کرد: بهسازی 70 مسکن روستایی از دیگر برنامه‌های کمیته امداد استان اردبیل بوده که کمیته امداد با ارائه خدمات عمرانی مختلف به مددجویان می‌کوشد تا بخش مهمی از مشکلات و دغدغه‌های خانواده‌های نیازمند را رفع کرده و بیش از پیش سبب دلگرمی آنان شود.

دشتی گفت: درصدد هستیم یک‌ هزار و 81 منزل مددجویی که ممکن است سلامت خانواده‌های تحت حمایت را تهدید کند، مورد تعمیر و مقاوم سازی قرار دهیم و احداث 110 حمام و سرویس بهداشتی نیز از جمله فعالیت‌های این نهاد در سال‌جاری است تا در کنار ارتقای شاخص‌های بهداشتی، بتوانیم سلامت مددجویان را نیز تضمین کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل تصریح کرد: تعمیر و بهسازی 85 مسکن خانواده‌های تحت پوشش در مناطق محروم از دیگر فعالیت‌های عمرانی این نهاد است چرا که رسیدگی به مناطق محروم در اولویت برنامه‌های کمیته امداد قرار دارد که همواره برای توسعه و پیشرفت این مناطق با همیاری نیکوکاران و مسئولان، خدمات مطلوبی به آنان ارائه شده است.

وی با بیان اینکه امسال علاوه بر احداث، خرید و بهسازی منازل مددجویان تلاش داریم 20 واحد نیمه تمام را تکمیل کرده و به خانواده‌های تحت پوشش واگذار کنیم، افزود: از تمامی خیران انتظار می‌رود تا همچون سال‌های گذشته یاریگر کمیته امداد در احداث، خرید، مقاوم سازی و بهسازی منازل خانواده‌های بی‌بضاعت باشند تا یکی از مشکلات اساسی آنان رفع شود.

دشتی با اشاره به اینکه در سال گذشته خیران در قالب طرح رضوان نزدیک به 6 میلیارد ریال به احداث و خرید مسکن مددجویان تحت حمایت کمک کرده‌اند، اظهار کرد: مساعدت‌های خیران در قالب این طرح در سال گذشته نسبت به مدت مشابه خود در سال 94، بیش از 55 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: بخش مهمی از مسائل و مشکلات اقشار آسیب پذیر از طریق مساعدت‌های خیران و نیکوکاران تأمین شده و مشارکت حداکثری خیران در طرح‌های حمایتی سبب می‌شود تا روند رسیدگی به محرومان و مستضعفان جامعه با سرعت بیشتری انجام شود.

وی تصریح کرد: در سال گذشته هشت مسکن مددجویی توسط مهندسان خیر احداث شده است که با توسعه همکاری‌ها می‌توانیم برای تعداد بیشتری از خانواده‌ها مسکن مناسب احداث کنیم.

دشتی گفت: امسال درصدد هستیم با تعامل و همکاری هر چه بیشتر با بنیاد مسکن، بسیج مهندسان سپاه حضرت عباس(ع)، بسیج سازندگی، انجمن خیران مسکن‌ساز و مهندسان خیر فعالیت‌های چشمگیری را برای خانه‌دار شدن مددجویان به انجام رسانیم.

 

46
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 645398
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.