به گزارش ایرنا ، وجه الله خدمتگزار روزسه شنبه در نشست هیات بازرسی انتخابات استان البرز افزود: تلاش می شود مسئولیت حسن اجرا، برگزاری و صحت انتخابات رصد شود.
وی بیان داشت: براساس دستور وزیر کشور تمام کسانی که در امر برگزاری انتخابات هستند باید در دوره های آموزشی شرکت کرده و مراحل آزمون را طی کنند.
خدمتگزار گفت: در ارزیابی های دوره قبل وزارت کشور موفق عمل کرد که در سراسر کشور همه امور انتخاباتی براساس زمانبندی پیش می رود.
وی تاکید کرد: اگر مردم اعتماد نداشتند در طول هشت سال دفاع مقدس موفق نمی شدیم و این از توجه متقابل مردم و دولتمردان بوده ، امروز نیز در شرایط مناسبی قرار داریم و کشوری دارای منطق شناخته شده ایم و باید هر روز این اعتماد را با رعایت انتخابات، ایجاد فضای درست برای آحاد جامعه فراهم کنیم تا مردم بتوانند بررسی،مقایسه و ارزیابی کرده و تشخیص خود را در 29 اردیبهشت اعلام کنند.
وی تاکید کرد:ما موظف به اجرای قانون و رعایت بی طرفی هستیم و بازرسان ناظر هستند و هیچ حرکتی خارج از مدار قانون نباید صورت گیرد.
خدمتگزار خاطرنشان کرد: بازرسان از صفر تا صد انتخابات مسئولیت دارند و هر اقدامی خارج از مقررات صورت گیرد بلافاصله باید اعلام و متذکر شده و به مدار اصلی خود برگردد،منظور فقط داخل شعبه نیست و محیط اخذ رای هیچ رفتاری خارج از قانون صورت نگیرد.
وی گفت: بازرسان به وظایف و ماموریت خود اشراف دارند و تمام امور مربوط به برگزاری انتخابات از منظر بازرسی باید رصد شود و آنچه خلاف قانون است باید گزارش داده شود.
خدمتگزار اضافه کرد: ستاد انتخابات کشور هفتگی تشکیل و موارد مطروحه پیگیری می شود و همه مباحث با دقت و توجه به قانون صورت می گیرد.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری انتخابات یکی از ماموریت های وزارت کشور است و امور جنبی نیز مورد تدبیر است از سیل و حوادث تا بحران ها بنابراین فرمانداران و بخشداران باید توانایی مدیریت همزمان امورا را داشته و از قابلیت های حوزه خدمتی بهره بگیرند.
خدمتگزار ادامه داد: بازرسان و سربازرسان در البرزخوب انتخاب شده اند و تعداد بازرسان از وزارت کشور بمنظور حسن اجرای امور افزایش پیدا کرده است.
وی افزود: به ازای هر شعبه در استانها یک بازرس و هر شعبه یک سربازرس تعیین می شود و با کد و مشخصات این افراد انتخاب می شوند و بازرسان ویژه با حکم بازرسی در وزارت کشور تعیین می شوند.
وی ادامه داد: با تلاش فرمانداران که مسولان برگزاری انتخابات در شهرستانها هستند باید از همه قابلیت ها استفاده شود و همه دستگاه هاطبق قانون موظف به در اختیار قرار دادن امکانات باشند.
خدمتگزار یادآورشد: اعتماد کامل دارم مسئولان به وظایف و اختیارات قانونی خود آشنا هستند و در نهایت هماهنگی،همدلی و همراهی باید امور را پیش ببریم.
وی ادامه داد: در برگزاری انتخابات باید ضمن افزایش مشارکت مردم ،اجرای کامل قانون و بی طرفی با ایجاد فضا بستر برای مشارکت آحاد ملت مهیا شود و ما فقط امانت دار آرا مردم هستیم و مردم هم همواره با انتخاب خود نقشی ماندگار را رقم زده اند.
این مسئول گفت: فضای با اعتماد و آرامش در شعب اخذ رای ایجاد شود و کلیه فرایندهای قانونی رعایت شود و مر قانون اجرا شود والبرز همواره در آمار مشارکت ها بر صدر بوده است و امیدواریم در این انتخابات نیز اینگونه باشد.
8029/ 6155 خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.