به گزارش ایرنا، محمد بهشتی منفرد در جلسه کارگروه صادرات غیرنفتی استان البرز که بعد از ظهر یکشنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با بیان اینکه انتظار می رود امسال نمایشگاهی به مراتب بهتر از سال گذشته با توجه به مقدمات آنها در اوکراین برگزار شود، ادامه داد: مشکل نداشتن امکان خرید مستقیم یکی از مشکلات ارتباط با اوکراین بود که اکنون رفع شده است.
بهشتی مفرد گفت: واردات از اوکراین نیز 15 درصد افزایش یافت. همچنین آمار رسمی مبادلات ایران و اوکراین 800 میلیون دلار برآورد می شود که آمار غیر رسمی از مبادلات 3 میلیارد دلاری حکایت دارد.
وی به تصمیم بانک مرکزی برای تاسیس شعب بانک های ایرانی در آینده نزدیک در اوکراین اشاره کرد و افزود: مقرر شد برای تحقق این موضوع هیاتی از اوکراین به ایران سفر کند.
سفیر ایران در اوکراین با اشاره به تسهیلات مربوط به روادید میان دو کشور، اضافه کرد: اوکراین هزینه ویزا برای ایرانیان را به 65 دلار کاهش داده است و مدت آن را نیز به پنج روز افزایش داده و همچنین امکان صدور ویزای الکترونیکی را نیز فراهم کرده است.
بهشتی منفرد با اشاره به مشکلات امنیتی در ترکیه و همچنین مسائل سیاسی میان ایران و آنکارا از امکان جایگزینی اوکراین با ترکیه در مراودات خبر داد و افزود: فضای بسیار خوبی برای حضور ایران در اوکراین وجود دارد.
وی با اشاره به احتمال پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا، تصریح کرد: در صورتی که این کشور به اتحادیه اروپا بپیوندد حضور ایران در اوکراین دشوارتر می شود، بنابراین اکنون بهترین زمان برای این اقدام است همچنین بستر همکاری با اوکراین از زیر دریا تا هوا و فضا وجود دارد.
1535/6155خبرنگار:حکیمه کشاورز**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.