به گزارش خبر آنلاین علی ترکاشوند در خصوص احیای باغ اظهار داشت: احیای این باغ نتیجه چهار سال تلاش و پیگیری مدیریت شهری و دیگر مسئولان مربوطه و در زمینه ارتقاء شاخص های زیست محیطی استان بوده است

ترکاشوند با اشاره به تاریخچه این باغ از ابتدای ساخت تا کنون از تلاش و پیشنهاد شهرداری در زمینه اختصاص بیش از 200 هکتار از باغ سیب برای مالکیت عمومی و جلوگیری از تخریب آن همچنین احیای این باغ سخن گفت: نگاه مجموعه شورا و شهرداری حفظ قالب این باغ می باشد.

وی اذعان داشت: در سفر رئیس جمهور موضوع به جد مورد پیگیری قرار گرفت و خوشبختانه باغ با کاربد فعلی به سرانجام رسید.

شهردار کرج با یادآوری تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری در خصوص حفظ محیط زیست، منابع طبیعی و جنگل ها موضوع باغ سیب کرج در دستور کار قرار گرفت و طی مکاتبات انجام شده با وزارت راه و شهر سازی، دولت مقرر کرد ما به ازای این باغ در محل دیگری تامین شود.

وی افزود: با کمک سازمان پارک ها و کمیسیون ماده 7 با قاطعیت اعلام می داریم که حتی قطع یک درخت را در دستور کارمان نخواهیم داشت. البته تعدادی از این درختان با کمک مجموعه کشت و صنعت و با نظارت اساتید برجسته دانشگاه شناسایی شده و مجوز قطعشان به سبب خشک شدنشان صادر شده است

وی همچنین در خصوص کاری که کشت و صنعت بزرگ مطهری انجام داده است گفت: برای احیای باغ مطالعاتی انجام شد و ان را به به همه مسئولین شهر تقدیم کرده و طرحی را اجرا می کند که مورد تصویب ارگانها همچون پردیس کشاورزی کرج، سازمان پارک ها و استانداری قرار گرفته شده است.

ترکاشوند ادامه داد: که 306 درخت بیش از 20 سال عمر در آنجا بود و این 306 تا را جابجا کرده ایم ولی اگر امکان جابجایی نبود باید آنها را قطع می کردیم.

شهردار کرج در پایان گفت: مسئله مهمی در سال 96 در کشور و استان وجود دارد و آن انتخابات ریاست جمهور و شورای شهرها است. یکی از استراتژی و راهبردهای ما در این سال تا پایان دوره ای که تا نیمه مرداد اعلام شده، این است که تمام پروژه های نیمه تمام را به بهره برداری و اتمام برسانیم و نیازمند کمک و حمایت اصحاب رسانه در این حوزه هستیم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 617563
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.