به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام مسئولان حمل و نقل جاده ای همه ساله بیش از 20 میلیون تردد در ایام نوروز در جاده های استان البرز صورت می گیرد و آزادراه تهران - کرج - قزوین و جاده کرج - چالوس همواره پذیرای میلیون ها مسافر نوروزی که یا برای سفر به البرز در ایام نوروز برنامه ریزی کرده اند و یا اینکه از این مسیر به 14 استان کشور مسافرت می کنند.
استان البرز گرچه بیشتر محل گذری برای مسافران نوروزی بوده اما در سال 95 این استان با جذابیت های بالای گردشگری مقصد هزاران گردشگر بود که در جای جای این استان حضور یافته و از ظرفیت های تاریخی، فرهنگی و طبیعی آن بهره بردند.
مسافرت های نوروزی هموطنان به نقاط مختلف کشور همه ساله پیش از فرا رسیدن نوروز آغاز می شود و سراسر ایران به دلیل سابقه تاریخی و تمدن به عنوان مقصدی برای گردشگری به جنب و جوش در می آید و البرز نیز با آمادگی های کسب کرده قصد دارد سهمی از این گردشگری گسترده داشته باشد.
استان البرز به واسطه دارا بودن جذابیت های فراوان گردشگری از کوهستان های سر به فلک کشیده و طبیعت بکر تا آثار تمدنی چند هزار ساله و کویر و نقاط سرسبز، مقصد شگفت انگیز برای مسافران نوروزی خواهد بود.
عبدالناصر میرچی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز در گفت و گو با ایرنا در آستانه نوروز 96 با تاکید بر اینکه جاذبه های گردشگری این استان شگفت انگیز است، گفت: یکی از مزیت های اساسی و نسبی البرز گردشگری است. خداوند یک استان کوچک اما زیبا به ما هدیه کرده است، سیما و منظر این استان زیبا است.
وی اظهار داشت: در کمترین نقاط کشور روستاهایی به زیبایی مناطق روستایی استان کوچک البرز وجود دارد.
وی ادامه داد: جذابیت هایی که در شهرستان طالقان دارد هر کدام می تواند یک پوستر شود و جذابیت های جاده چالوس این بستر را به وجود آورده تا گردشگران 15 ساعت ترافیک را تحمل کنند و از این جاده برای تردد بهره ببرند.
مدیرکل میراث فرهنگی البرز افزود: زیباترین شهری که ما به لحاظ طبیعت گردی می توانیم توجه کنیم شهر طالقان است، مصوبه شورای امنیت ملی دست ما را بسته و سه کیلومتر فاصله است و در این منطقه سرمایه گذاران نمی توانند سرمایه گذاری کنند و تا این مصوبه درست نشود هیچ اقدامی نمی شود انجام داد.
میرچی بیان داشت: در 2 حوزه جاده کرج - چالوس و طالقان ما نمی توانیم در شرایطی برای توسعه سرمایه گذاری و زیر ساخت های گردشگری فراهم کنیم.
وی گفت: سرمایه گذاران زیادی در استان البرز حضور می یابند تا هتل، متل، فعالیت های ورزشی و گردشگری تفریحی و سایت های گردشگری احداث کنند که اگر دستمان باز باشد چهره استان را عوض می کنیم.
**قدیمی ترین بنای خشتی جهان در نظرآباد البرز
نظرآباد قدیمی ترین خشت دست ساخت بشر را دارد که یکی دیگر از جذابیت های تاریخی را درخود جای داده است.
این بنای تاریخی که 9 هزار سال قدمت دارد امسال بر روی مسافران نوروزی گشوده شده تا بتوانند ضمن سفر به استان البرز دیداری از این اثر تاریخی بی نظیر که در شهرستان نظرآباد واقع است، داشته باشند.
بخشی از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان البرز در حاشیه جاده کرج - چالوس قرار دارد، از کاخ تابستانی ناصرالدین شاه در شهرستانک، تکیه سپهسالار و غار یخ مراد با 50 میلیون سال قدمت به عنوان بخشی از این جاذبه ها می توان نام برد. درحاشیه غار یخ مراد برای غارنوردان و کوهنوردان کمپین بهداشتی راه اندازی شده است.
فعالیت پیست بین المللی دیزین در جاده کرج - چالوس به عنوان یکی از جاذبه های دیدنی و جذاب استان البرز است که همه ساله در این محدوده مسابقات جهانی اسکی برگزار می شود.
سد امیر کبیر و دریاچه زیبای سد نیز یکی از جاذبه های دیدنی استان البرز است. دهکده بی نظیر واریان در حاشیه سد نیز می تواند مقصد مناسب برای گردشگری باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی البرز اظهار داشت: اگر مسئولان استانی و کشوری با نگاه عمیق تر به موضوع گردشگری به جاده کرج - چالوس بنگرند، قول می دهیم بدو آلایندگی برای سد امیر کبیر بتوانیم فعالیت های گردشگری، وزرشی و تفریحی را به سامان برسانیم.
وی افزود: امور در این بخش به شکلی برنامه ریزی می شود که به سلامت سد آسیب نرسد چراکه امروز دنیای تکنولوژِی است و لزومی ندارد که قایق ها با سوخت گازوئیل و غیره حرکت کنند بلکه می توان از قایق های برقی استفاده کرد.
میرچی گفت: یکی از بهترین شاهراهای البرز جاده کرج – چالوس است که کلی تقاضا برای سرمایه گذاری در این جاده داریم و لیکن در امر سرمایه گذاری ها دراین بخش وجود دارد که باید برطرف شود.
شهرستان ساوجبلاغ در استان البرز محل قرار گرفتن روستاهای شگفت انگیز است که روستای تاریخی و زیبای برغان تنها یکی از این روستاها محسوب می شود و همه ساله تعداد زیادی گردشگر را به سمت خود جذب می کند.
نوروز امسال تمام ظرفیت های گردشگری استان البرز آماده پذیرایی از مسافران نوروزی که این استان را به عنوان مقصد گردشگری و ایرانگردی خود انتخاب می کنند.
1535/6155خبرنگار:حکیمه کشاورز**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.