به گزارش ایرنا سیدمحمود نوابی روز سه شنبه در چهارمین همایش اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت معدن تجارت البرز با بیان اینکه بنگاه های موفق باید به مردم معرفی شوند، اظهار داشت: در صورتی که مردم بر انتخاب ما در معرفی تولیدکنندگان برتر صحه بگذارند، بدین معنا است که انتخاب ما درست بوده است.
وی افزود: به همین منظور ملاک های ارزیابی را سخت تر کرده ایم و در سطح مطالبات را در حوزه متقاضیان 22برابر و در حوزه منتخبین 20برابر افزایش داده ایم.
رییس سازمان حمایت ازحقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد: زمان ارایه صرف خدمات پس از فروش گذشته است، بلکه امروز دیگر زمان خدمات قبل، حین و پس از فروش است، چرا که دیگر مصرف کننده مصرف شونده نیست.
نوابی گفت: در صورتی که علایق مصرف کننده توسط تولیدکنندگان رعایت نشود دیگر مصرف کنندگان دلیلی برای خرید و مصرف آن کالا و خدمات را ندارند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: یکی از مواردی که امروز برای خدمات رسانی بیشتر به مصرف کنندگان اضافه کرده ایم، پرداخت خسارت احتمالی است زیرا که باید اعتماد مصرف کننده جلب شود.
نوابی افزود: در کشور ما به دلیل ترجیح دادن منافع بخشی بر منافع عمومی در برخی بخش ها حقوق مصرف کنندگان رعایت نمی شود و گاهی در ارگان های دولتی نیز این مساله را شاهد هستیم.
وی ادامه داد: برای حمایت از حقوق مصرف کنندگان نیاز داریم انجمن های قوی را راه اندازی کنیم.
وی در ادامه با اشاره به مهجور ماندن ماده 7 قانون حمایت از مصرف کنندگان، گفت: تبلیغات اغوا کننده و استفاده ابزاری از زنان، مردان و کودکان ممنوع است اما در پاره ای موارد شاهدیم که رعایت نمی شود و بنا داریم برخوردکنیم.
7414/1535خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.