به گزارش روابط عمومی استانداری البرز عزیزاله شهبازی روز سه شنبه در بازدید از بخش های مختلف پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی ایران مستقر در البرز،  افزود:  ویروس عالمگیر کووید ۱۹ دنیا را به بهت فرو برده و ابعاد مختلف این ویروس همچنان ناشناخته است؛ دانشمندان در همین مرکز و پژوهشگاه توانستند که سه ژن اصلی کووید ۱۹ را شناسایی کنند و در حوزه کیت تشخیص این بیماری به توفیقات ارزشمندی رسیده اند.
وی ادامه داد: بخش های مختلف این پژوهشگاه در حال فعالیت است و کسانی که در این پژوهشگاه کار می کنند از برجسته ترین نخبگان هستند؛ همچنین از سایر دانشگاه های مطرح کشور نیز برای پایان نامه در پژوهشگاه بیوتکنولوژی حضور می یابند.
شهبازی با اشاره به طرح پژوهشگاه در خصوص پسماند شهری، گفت: در این زمینه طی مکاتبه ای از شهرداری های استان البرز درخواست می شود که برای عقد قرارداد برای تولید انرژی و کمپوست که دارای ارزش های اقتصادی بالایی است، وارد عمل شوند.
 وی  افزود: از تمام تولیدکنندگان حوزه صنعت و کشاورزی دعوت می شود که از این مجموعه دیدن کنند تا به دستاوردهای عظیم پژوهشگاه پی ببرند چرا که ترغیب می شوند در زمینه های مختلف تعامل داشته باشند.
استاندار البرز گفت: برای توفیقات این موسسه عظیم که مورد توجه و حمایت رییس جمهوری است با ظرفیت ملی و فراملی تعامل و همراهی لازم را داریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.